DIVENDRES, 19/04/2024 | 21:55 h
  • Commemorem el Dia Internacional de la Dona i la Nena en la ciència

Commemoració del Dia Internacional de la Dona i la Nena en la ciència

Avui dijous 11 de febrer des de l’Ajuntament d’Abrera es commemora, un any més, el Dia Internacional de la Dona i la Nena en la ciència.

11/2/2021

Enguany, des del departament d’Igualtat es contribueix a la promoció de la participació plena i equitativa de dones i nenes en l’àmbit de la ciència compartint la Guia de recomanacions que s’ha elaborat també, amb la col•laboració de la Biblioteca Josep Roca i Bros.

L'Assemblea General va aprovar, el 20 de desembre de 2013, la resolució relativa a la ciència, la tecnologia i la innovació per al desenvolupament, en la qual va reconèixer que l'accés i la participació plens i en condicions d'igualtat en la ciència, la tecnologia i la innovació per a les dones i les nenes de totes les edats eren imprescindibles per a aconseguir la igualtat entre els gèneres i l'apoderament femení.

Així doncs, l’11 de febrer és un recordatori que les dones i les nenes exerceixen un paper fonamental en la comunitat STEAM i que la seva participació ha d'enfortir-se, ja que continuen trobant obstacles en l’accés i participació en la ciència.

Dades significatives

• Des de petites, les dones s’autodescarten pel que fa a ser matemàtiques, físiques o enginyeres, una limitació que s’accentuarà amb l’edat per temes de conciliació.
  • Les dones es consideren a si mateixes menys brillants que els nens a partir dels 6 anys.
  • El 28% d’investigadors/es del món i el 35% de l’alumnat de carreres STEAM són dones.
  • La proporció de doctores en àmbits STEAM a la Unió Europea és del 37,1%.
  • A Catalunya, el 20% del personal catedràtic i el 21% dels càrrecs directius de centres CERCA són dones.
  • En estudis de tecnologies de la informació i la comunicació (TIC), a Catalunya el percentatge de dones graduades és d’un 21%.

Una guia de recomanacions i recursos

Des del departament d’Igualtat de l’Ajuntament d’Abrera s’ha apostat per elaborar una guia de recomanacions promovent la divulgació de recursos inspiradors i pràctics, que permetin la descoberta de les referents femenines i les seves aportacions històriques alhora que afavoreixin la descoberta de vocacions científiques de les noves generacions tot ressaltant les capacitats i el talent de les dones i les nenes en totes les edats.

En aquesta selecció, hi ha col·laborat també la Biblioteca Josep Roca i Bros d’Abrera, aportant un recull de títols que podem trobar en la secció d’Igualtat i com a destacats del mes.

Podeu consultar la guia fent clic aquí o a la part inferior d’aquesta pàgina.

Abrera commemora el Dia Internacional de la Dona i la Nena en la ciència!