DIVENDRES, 19/04/2024 | 14:52 h
  • Estàs confinada, però no estàs sola!

Atenció a les dones en situació de violència masclista durant l’estat de confinament

20/3/2020

Davant la situació actual, és important tenir present la realitat de les dones que pateixen violència masclista i dels seus fills i filles, que estan confinades amb el seu maltractador a causa de la prevenció i contenció pel coronavirus.

Si pateixes o coneixes una situació de violència masclista et pots adreçar als recursos següents:

• Per a consultes telefòniques al SIAD (Servei d’Informació i Atenció a les Dones) al telèfon 93 557 24 20 de dilluns a divendres de 9:00 a 15:00 hores.
  • En cas d’urgència o emergència amb atenció les 24h, podeu trucar a les línies d’atenció contra la violència masclista: 900 900 120 o 016.
    112 emergències
  • En cas de no poder trucar per telèfon, podeu escriure a les següents adreces de correu electrònic: 900900120@gencat.cat o 016-online@msssi.es
  • Mossos d’Esquadra (comissaria de referència d’Abrera) Tel. 93 693 51 10. Adreça. Av. Mancomunitats Comarcals, 11. Martorell..
  • Policia Municipal d’Abrera. Tel. 93 770 09 81. Adreça. c . de Tarragona, 2

Recorda que si coneixem una situación de violència masclista, tenim l’obligació d’actuar i per tant, qualsevol persona pot denunciar-la.

Algunes mesures d’autoprotecció per a dones en situació de violència masclista

• Si convius amb altres familiars adults i pots, evita estar a soles amb ell a casa.
  • Si disposes de telèfon mòbil, intenta tenir-lo sempre a prop, a la teva butxaca, per si has de trucaren cas d’emergència.
  • Pots utilitzar una paraula clau amb els teus veïns o veïnes perquè sàpiguen que
    estàs en perill.
  • Si es desencadena alguna discussió, procura no estar a la cuina, ja que és un espai a on hi poden haver‐hi ganivets i altres estris que es poden utilitzar com a arma.
  • Si et veus en perill, fica’t a alguna habitació que tingui pestell (el bany o altre habitació) i amb el mòbil sempre a la butxaca.
  • Si surts a comprar, aprofita per demanar ajuda. Trucar als telèfons d’emergència o apropar‐te a la comissaria de policia.

Estàs confinada, però NO ESTÀS SOLA!