DISSABTE, 27/07/2024 | 18:01 h

Commemorem els Drets de la Infància a l'Auditori del Centre Polivalent

18/11/2019

El 16 de novembre a la tarda, l'auditori del Centre Polivalent es va omplir de famílies per la commemoració dels drets de la infància mitjançant la seva lectura. Seguidament vam gaudir de l’obra de teatre ‘Olivia, la nena viatgera’, un espectacle que ens va fer viatjar per Àsia, Àfrica i Amèrica per conèixer els drets dels nens i nenes. Vam finalitzar l'activitat amb una xocolatada per a tothom.

L'acte va començar amb els parlaments de l'alcalde, Jesús Naharro, i la regidora d’Infància, Giulia Mirto, que van agraïr a les famílies la seva participació en l'activitat. A continuació, la tècnica d'Infància municipal, Cristina Sarrà, va realitzar la lectura dels drets de la infància amb la col·laboració de nenes i nens del municipi.

Seguidament, vam gaudir de l'obra de teatre 'Olivia, la nena viatgera' a càrrec de la Companyia Patawa, un espectacle que ens va fer viatjar per Àsia, Àfrica i Amèrica per conèixer els drets de les nens i els nens. I per acabar, xocolata calenta per a tothom!

La Regidora d'Infància, Giulia Mirto, ha destacat que “amb aquest acte en concret volíem contribuir a donar a conèixer entre la població la Declaració dels Drets dels Infants tot reivindicant els principis que s’hi recullen. Seguirem treballant de forma transversal per a oferir el millor servei a la Infància i les Famílies abrerenques, tot fomentant espais de trobada que potenciïn  l’autonomia i participació activa dels infants en el seu procés de creixement. Volem agrair la participació de les famílies, especialment la dels més petits i petites. Un any més, gràcies a vosaltres, hem fet possible la coneixença dels drets de les nens i els nens recollida en la Declaració dels Drets Universals de la Infància”.

Escoltem la infància!

La commemoració s'ha centrat a recordar la necessitat d’escoltar la infància com a agent clau en el futur de qualsevol societat i d’ajudar-la a créixer lliure, respectant les seves diferències, garantint un entorn amable i protector, i assegurant la cobertura de totes les seves necessitats bàsiques.

Així. el divendres 8 de novembre a la tarda a la Casa de Cultura (Federico Garcia Lorca, 17) vam realitzar un taller de manualitats titulat ‘Coneix els Drets de la Infància’. Vam fer un mural dels drets de la infància i entre tots i totes les participants vam construïr una flor gegant. Els pètals es van decorar i s'hi va escriure un dret de la infància.

Finalment, el divendres 22 de novembre de 17.30 h a 19.30 h al Centre Polivalent es realitzarà el Joc del Memory: titulat ‘Coneix  els drets de la infància’. Entre tots i totes crearem un joc de Memory gegant treballant els drets de la infància. Dirigit a infants d’entre 3 i 12 anys i les seves famílies. Cal inscripció prèvia.

Els Drets de la Infància són drets que posseeixen els nens, les nenes i els/les adolescents per la simple raó de néixer. Són inalienables, irrenunciables, innats i imprescindibles per a una bona infància. El 20 de novembre de 1989 l’Assemblea General de les Nacions Unides va aprovar la Convenció sobre els Drets dels Infants, primer document que reconeix els nens i les nenes com a agents socials i com a titulars actius dels seus propis drets.

Totes les activitats són gratuïtes. Us hi esperem!