DIJOUS, 18/04/2024 | 09:52 h

Les famílies d'Abrera commemoren el Dia Internacional de la Família

16/5/2019

El dimecres 15 de maig passat es va commemorar el dia Internacional de la Família, en el que es reconeix el paper fonamental que tenen totes elles en la societat i especialment, en l’educació dels fills i filles.

Amb motiu del Dia Internacional de la Família s’ha organitzat el conta contes que va mostrar als assistents diferents models familiars i en acabar es van explicar diferents contes relacionats amb la diversitat familiar. A més es va organitzar un taller per a que tots els i les assistents puguessin explicar com és la seva unitat familiar. L’activitat va tenir lloc el dimecres 15 de maig de 17.30 h a 18.30 h a la Biblioteca Josep Roca i Bros (Carrer Federico García Lorca, 17).

En els últims anys la tipologia de famílies ha evolucionat. La família tradicional de pare, mare i fills ha quedat obsoleta, però encara a les escoles i a casa es continua utilitzant aquest model que fa que molts nens i nenes no se sentin representats. Calen referents adequats per aquestes noves realitats.

En aquest sentit, educar en la normalització de la diversitat és fonamental per a que infants amb situacions familiars distintes a la tradicional no pensin que són diferents, sinó membres d’una opció més dins del gran ventall de famílies existents. Però alhora també és una manera d’obrir la ment a la resta d’infants per a què puguin créixer sense limitacions i esquemes preestablerts.

És per aquest motiu que a Abrera es commemora també el Dia Internacional de la Família amb diferents activitats com el conta contes i els contes sobre la diversitat familiar, a banda del taller personal de plasmació de la pròpia família.