DIVENDRES, 29/03/2024 | 12:24 h
  • Una trentena de persones recullen 850 quilos de residus en la neteja del marge del riu Llobregat, dins les jornades 'Let's Clean Up Europe'

+ 16

Remarquem la importància de no llençar residus al medi natural

10/5/2021

Abrera amb el medi ambient! Més de 30 persones van participar, el dissabte 8 de maig al matí, en la neteja del marge del riu Llobregat que vam organitzar des de l'Ajuntament d'Abrera, en col·laboració amb l'Associació Naturalista d'Abrera ANDA, amb motiu de les jornades 'Let's Clean Up Europe'. Els i les participants van recollir uns 850 quilos de residus, principalment plàstics. L’activitat ha estat un èxit tant pel nombre de participants com els residus recollits. Moltes gràcies a totes i tots!

Els i les participants es van trobar el dissabte passat a les 9 h davant dels horts de Can Morral del Riu, a la zona dels contenidors, per iniciar la neteja de l'entorn natural amb les mesures de seguretat pertinents per a la prevenció de la Covid-19. El nostre alcalde, Jesús Naharro, el regidor de Medi Ambient, Xavier Serret i els dos tècnics municipals de la regidoria van participar en la jornada, que va tenir una durada de 3 hores, juntament amb veïnes i veïns de diferents edats, sobretot gent jove.

La majoria dels residus plàstics que es van recollir eren molt antics i feia molt de temps que s'havien llençat pels marges del riu Llobregat. Destaca la gran quantitat de garrafes d’aigua, una pica de safareig i un parell de taules de plàstic, inclús una gàbia d’ocells. Amb els 850 quilos de deixalles recollides vam omplir un camió de l'empresa Concessionària Abrera, que col·labora amb el nostre Ajuntament en la recollida de residus del municipi.

El regidor de Medi Ambient, Xavier Serret, ha agraït l'alta participació "a totes les persones que varen dedicar el seu esforç i el seu temps a treballar per l’entorn natural d’Abrera. Des de la regidoria ens plantegem repetir aquest tipus d’activitat amb més freqüència en el temps. La jornada ha servit per netejar 8 hectàrees de medi natural del terme municipal d’Abrera, dins d’un espai protegit que forma part de la xarxa natura 2000".

El tècnic de medi ambient, Joan Espel, ha explicat que l'activitat "ens ha permès veure la quantitat de residus que es llencen al medi natural per part de persones incíviques. Com a societat, hem de gestionar els residus de forma correcta, llençant-los als contenidors corresponents o mitjançant els gestors autoritzats, en cas de ser una empresa. Valoro molt positivament l’activitat".

L'entitat ANDA ha destacat que "entre els productes més recollits es troben llaunes, ampolles de plàstic, i altres envasos de plàstic. Tot i així, també es van trobar peces d’immobles i molts microplàstics, convertint la zona en un abocador improvisat i il·legal. Aquest fenòmen, conegut com a deixallesa, és un problema que s’ha de tractar amb urgència, ja que causa greus danys en el patrimoni natural, incrementant el risc d'incendi i pèrdua de biodiversitat".

Jornades Europees 'Let's Clean Up Europe'

'Let’s Clean Up Europe' és una iniciativa impulsada per l’Agència de Residus a Catalunya. L’acció es realitza a tot Europa i serveix per conscienciar sobre la quantitat de residus que llencem de forma incontrolada a la natura i promoure accions de sensibilització a través de la recollida d'aquests residus abocats il·legalment al medi natural.

L'objectiu d'aquestes Jornades, aplicades al nostre municipi, és que les ciutadanes i ciutadans d’Abrera prenguin consciència de la importància de mantenir els espais naturals nets i no deixar restes i residus al medi natural, ja que triguen molts anys a degradar-se i alguns, com els vidres, poden fer-ho en milers d’anys i poden arribar a provocar incendis forestals.

Podeu consultar tota la informació sobre la campanya catalana clicant aquí i també sobre la iniciativa europea fent clic aquí.

•  Web abrera.cat