DIUMENGE, 05/05/2024 | 13:12 h

Últims dies per participar en el Segon Concurs de Poesia i Relat Curt per a la Gent Gran d’Abrera!

1/3/2023

Un any més des de l’Ajuntament d’Abrera apostem per fomentar la creativitat i la reactivació de les habilitats de les persones grans del municipi amb el concurs de Poesia i Relat Curt destinat a aquest col·lectiu.

Segon Concurs de Poesia i Relat Curt per a la Gent Gran

Aquest any tornem a celebrar el Segon Concurs de Poesia i Relat Curt per a la Gent Gran d’Abrera. A continuació fem un repàs de les bases que hauran de seguir els/les participants en aquest concurs:

•  Els treballs es presentaran a ordinador a doble espai en una sola cara.
  • L’extensió mínima és d’un full i la màxima de dos fulls (per treballs de poesia) i d’un full com a mínim i com a màxim 3 (per treballs de relats curts).
  • La mida del full serà DIN A4.
  • La lletra ha de ser Arial 11
  • La temàtica tant de la poesia com dels relats curts pot ser de modalitat lliure.
  • El tema de l’obra serà lliure i la modalitat poesia o relat curt.
  • L’obra podrà ser escrita en català castellà.
  • No seran vàlids els treballs prèviament publicats, llegits en públic o plagiats d’altres autors. Tampoc els treballs que hagin estat presentats a altres certàmens literaris pendents d’adjudicació, treballs que hagin obtingut premis en altres concursos o treballs que tinguin compromesos els drets d’edició. L’obra haurà de ser inèdita, no presentada en qualsevol altre concurs i només se’n presentarà una per autor/a, comptant que es pot participar en les dues modalitats: poesia i relats curts.
  • Es presentarà fotocòpia per duplicat dels treballs dins un sobre gran, a la part exterior del qual hi figurarà el lema “Concurs de Poesia i Relats Curts de Gent Gran”, el títol de l’obra i el pseudònim de l’autor. A l’interior del sobre s’adjuntarà un sobre petit tancat, dins el qual constaran les dades personals de l’autor/a: nom, cognoms, edat, adreça, DNI i telèfon.
  • El concurs és obert al col·lectiu de la gent gran d’Abrera (a partir de 60 anys).
  • Totes les obres premiades seran propietat de l’Ajuntament d’Abrera i podran ser utilitzades en publicacions i edicions municipals, fent-hi constar l’autor de l’obra. Cap concursant optarà a més d’un d’un premi per obra.
  • Les incidències i imprevistos que puguin sorgir seran resolts pel servei de Gent Gran, el responsable tècnic de l’organització del concurs.
  • El jurat estarà format per tres persones majors de 60 anys d’Abrera i la seva decisió serà inapel·lable.
  • S’estableixen els següents premis: en la categoria de Poesia: el/la guanyador/a (1er premi) el premi seran articles culturals i vinculats a la lectura i/o escriptura, valorats en 150€; finalista (2n premi): el premi seran articles culturals i vinculats a la lectura i/o escriptura valorats en 100€. En la categoria de Relat: el/la guanyador/a (1er premi): El premi seran articles culturals i vinculats a la lectura i/o escriptura valorats en 150 i el/la finalista (2n premi) el premi seran articles culturals i vinculats a la lectura i/o escriptura valorats en 100€.
  • Qualsevol d’aquests premis podrà ser declarat desert.
  • El jurat seleccionador està format per un representant de l’escoola d’adults, un representat del Club de Lectura de la Biblioteca Josep Roca i Bros, un representant del centre educatiu i un de l’Associació del Casal d’Avis d’Abrera.
  • El fet de presentar-se al concurs implica l’acceptació total d’aquestes bases.

Últims dies per participar en el Concurs de Poesia i Relat Curt per a la gent gran. Enguany tornem a celebrar el Segon Concurs de Poesia i Relat Curt per a la Gent Gran d’Abrera!

Primer Concurs de Poesia i Relat Curt de la Gent Gran d'Abrera

Criteris evaluables

Pel que fa als criteris de selecció seran els següents:

• Redacció: Qualitat de l’escriptura. De 0 a 5 punts
  • La temàtica: Original i innovadora. De 0 a 5 punts
  • La creativitat: Combinant realitat i ficció. De 0 a 5 anys
  • Si l’obra posa en valor tradicions, patrimoni i/o cultural local del municipi d’Abrera, tindrà puntuació addicional. De 0 a 5 anys.

En cas d’empat el vot del president/a del jurat del concurs serà el de qualitat. D’altra banda, les obres es retornaran al Casal de la Gent Gran per ser valorades pel jurat i exposades al públic fins el dia que es faci públic el veredicte. Un cap s’hagi dut a terme l’acte del veredicte i l’entrega dels premis, les obres s’exposaran a la Biblioteca Josep Roca i Bros.

Inscripcions

Les inscripcions al concurs es realitzaran a través de la seu electrònica de l’Ajuntament d’Abrera en la qual es disposarà d’un model de sol·licitud específic que s’haurà d’emplenar correctament. O presencialment a l’OAC de l’Ajuntament d’Abrera. Aquesta sol·licitud haurà d’anar acompanyada de forma obligatòria pel DNI del participant. El termini per presentar la poesia o relat curt està determinat per la corresponent convocatòria i posterior publicació de la mateixa al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona i al tauler d’anuncis digital de l’ Ajuntament.

Per a més informació del concurs també podeu trucar al telèfon del Casal d’Avis d’Abrera T.93 770 18 12.

• Instagram @abrerainfo i Twitter @abrerainforma

FALDO NOTICIES CORONAVIRUS CANALS COMUNICACIÓ