DIVENDRES, 29/03/2024 | 13:14 h
  • Senyalització identificativa del Parc Rural del Montserrat

+ 1

• Senyalització identificativa del Parc Rural del Montserrat

L'entorn natural del nostre municipi ja compta amb la senyalització identificativa del Parc Rural del Montserrat

19/1/2021

Abrera és un dels municipis fundadors del Parc Rural del Montserrat, el primer parc rural d’Europa creat amb la finalitat de mantenir viva l'essència del territori i evitar la despoblació dels nuclis petits, potenciar els productes del territori, incrementar el paisatge agrari i facilitar el relleu generacional dels i les professionals dels àmbits agrícola, ramader i forestal. Les darreres setmanes s'ha col·locat la senyalització indicativa del Parc Rural del Montserrat als municipis que, com Abrera, hi formem part. En total, a Abrera s'han instal·lat set cartells identificatius.

El regidor de Medi Ambient, Xavier Serret, ha destacat que “la senyalització del Parc Rural és un primer pas per a donar a conèixer la nova eina de la que ens hem dotat al territori per tal preservar-lo i donar valor a les diverses activitats agrícoles i ramaderes que es produeixen al nostre entorn proper. El Parc està arrencant i molt aviat començarà a donar resultats molt importants pel futur d’Abrera i el nostre entorn”.

El mes de setembre passat, el regidor i el nostre alcalde, Jesús Naharro, van participar en la primera Assemblea Ordinària de l’Associació del Parc, que va tenir lloc a Olesa de Montserrat. A la reunió es van tractar diversos temes, com la presentació de les actuacions desenvolupades l’any 2020 en el marc del conveni de col·laboració entre la Diputació de Barcelona i els municipis impulsors del Parc Rural, així com de les accions que s’estan duent a terme en aquests moments, com la millora camins i senyalització del Parc, que ja és visible al nostre municipi, proper llançament del web del Parc, estudi de la futura marca del Parc per sectors...).

El Parc Rural del Montserrat és un projecte promogut per municipis de l'entorn de la Muntanya de Montserrat amb la Diputació de Barcelona per desenvolupar l’activitat productiva econòmica agrícola, ramadera i forestal en aquest territori. El Banc de Terres és el primer projecte emmarcat dins el Parc Rural del Montserrat, amb l'objectiu de desenvolupar l’activitat agroalimentària dels municipis que envolten la muntanya de Montserrat.

L'Associació de Parc Rural del Montserrat té diversos objectius, com:

• Oferir suport i serveis als projectes empresarials i iniciatives socioeconòmiques relacionats amb l’agricultura, la ramaderia, la gestió forestal, i els serveis vinculats al medi rural.
  • Preservar el seu caràcter rural i el paisatge en mosaic agroforestal, a partir del foment de l’agricultura, la ramaderia, la gestió forestal i la prevenció d’incendis forestals.
  • Fer valdre la gran diversitat de productes de pagès i elaboració artesana del Parc Rural del Montserrat: l’olivera, el cereal i la vinya (cultius propis de la triada mediterrània), la carn de pastura, els embotits, el mató, els formatges, l’oli, el vi, les fruites i verdures de les hortes, els ametllers.