DIMARTS, 19/03/2024 | 08:18 h
  • Abrera més a prop de mai! Ben aviat engegarem el Nou Servei del Bus Urbà d'Abrera, amb servei de transport a demanda
  • Ruta del Nou Servei de Bus Urbà d'Abrera

Abrera més a prop que mai! Ben aviat engegarem el Nou Servei del Bus Urbà d'Abrera, amb servei de transport a demanda

30/9/2020

Millorem la xarxa del Bus Urbà d'Abrera! Des de l'Ajuntament estem treballant en el Nou Servei del Bus Urbà, que pròximament arribarà a tots els barris del nostre municipi. El nou servei comptarà amb el desdoblament de la ruta, connectant el nucli urbà del nostre municipi amb els barris de Sant Miquel, Can Villalba, Les Carpes i Ca n'Amat. I, com a novetat destacada, el nou bus urbà oferirà un servei sota demanda, que les veïnes i veïns d'Abrera podrem sol·licitar a través de la nova APP TAD CAT o fent una trucada telefònica al telèfon 900 69 65 66. Aquestes millores se sumen a la integració al Sistema Tarifari Integrat des de l'1 de gener passat.

El nou bus urbà, amb servei cada dia de la setmana, de dilluns a diumenge, comptarà amb les següents rutes:

• Ruta A. Circularà pel municipi i els següents barris:
    • Sant Miquel
    • Can Vilalba
    • Les Carpes

Amb 3 antenes (prolongacions) per arribar a tot arreu amb el Trajecte sota demanada (TAD).

• Ruta B Circularà per les següents zones d'Abrera:
    • Centre d'Abrera
    • Barri de Ca n'Amat
    • Polígon industrial Barcelonès.

Tant els horaris com el recorregut del nou bus urbà els podrem consultar ben aviat a l’APP gratuïta TAD CAT (disponible per Android i IOS)  i en aquesta pàgina web.

Avantatges del nou Servei de Bus Urbà

La nova Ruta A del nou Servei de Bus Urbà d'Abrera aprofita part del recorregut actual i incorporarà tres antenes que donaran cobertura, a demanda per l'APP o fent una trucada telefònica, a carrers més aïllats dels barris d'Abrera. Aquestes es podran activar sempre que l’usuari/ària estigui interessat/ada. En aquests casos,  el Bus es desviarà de la ruta principal, sense que aquest canvi comporti un increment del cost del bitllet.

El recorregut en el centre d’Abrera també s’optimitzarà, ja que el bus urbà passarà per vies principals. També aproparem el servei de bus urbà a la zona del Mercat Municipal i a altres parades de transport públic (FGC i bus interurbà).

La ruta B ampliarà la cobertura territorial del Bus Urbà d'Abrera, amb el seu pas pel barri de Ca n'Amat i Polígon Industrial Barcelonès. A més, el nombre d'expedicions al dia s’ampliaran, i s'oferirà un major servei horari als i les residents del nostre municipi.

Des de l'Ajuntament d'Abrera estem treballant conjuntament amb les associacions de veïns dels barris del nostre municipi per dissenyar un nou Servei de Bus Urbà més accessible i proper a la ciutadania. Gràcies a totes i tots per la col·laboració!

Nou sistema tarifari

Des de l'1 de gener de 2020, a Abrera formem part del Sistema tarifari Integrat de l'Autoritat del Transport Metropolità (ATM). La integració tarifària ens permet desplaçar-nos allà on desitgem, pagant una única vegada i validant un sol cop el títol de transport encara que canviem de mitjà de transport.

Cost molt bé reduït

La nova tarifa ens permet, a totes i tots els i les usuàries dels Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC,) així com de l'autobús urbà i interurbà de tota la regió metropolitana de Barcelona, poder desplaçar-nos amb un cost molt més reduït i, alhora estem contribuint a una mobilitat molt més sostenible.

Tarifes 2020 del Sistema Tarifari Integrat

Les tarifes 2020 del Sistema Tarifari Integrat compten amb 3 títols integrats unipersonals:
T-casual, per a 10 viatges a utilitzar durant l’any. Pensat per a persones que utilitzen amb menor freqüència el transport públic. Unipersonal.
T-usual, per a un nombre il·limitat de viatges durant 30 dies consecutius. Destinat a persones que fan servir sovint el transport públic. Personalitzat.
T-jove, per a un nombre il·limitat de viatges durant 90 dies consecutius. Per a persones de fins a 25 anys. Personalitzat.

Aquests 3 títols, conjuntament amb la T-16, amb un nombre de viatges il·limitat per a l’edat de 4 a 16 anys inclosos i de caràcter gratuïta la zona tarifària de residència, constitueixen la base del sistema tarifari. Trobareu tota la informació sobre les tarifes 2020 fent clic aquí.

Abrera més a prop que mai!

• Instagram @abrerainfo i Twitter @abrerainforma

FALDO NOTICIES CORONAVIRUS CANALS COMUNICACIÓ