DIVENDRES, 19/04/2024 | 07:09 h

Consells per mantenir hàbits saludables durant el confinament

12/5/2020

Amb la col·laboració del CAP d’Abrera, des de l'Ajuntament us donem algunes recomanacions per mantenir hàbits saludables durant el confinament. Aquesta setmana es compliran dos mesos de la declaració de l’Estat d’Alarma i amb aquest, una sèrie de mesures y prohibicions destinades a controlar l’accelerat contagi del COVID-19. Una de les mesures més dures per la població ha estat, se’ns dubte, l’obligat confinament. Per això, des de l’Ajuntament d’Abrera volem recordar-vos la importància d’una bona alimentació, així com mantenir una rutina d’exercici físic, per tal de gestionar millor l’aïllament.

Fer el confinament més saludable és possible, només cal seguir uns senzills consells que ens ha detallat Vega Camara, infermera del Centre d’Atenció Primària d’Abrera, en l'entrevista realitzada per Ràdio Abrera  (podeu escoltar-la al final d'aquesta pàgina web o fent clic aquí). Camara ha afirmat que per fer el confinament més saludable "cal seguir hàbits saludables. Com serien: exercici físic ja sigui a casa o fora de casa (quan es pugui). Exercicis com estiraments, alguna cosa de força, tonificació... En definitiva fer alguna cosa d’exercici. Alimentar-nos bé. Intentar seguir la dieta mediterrània; una dieta rica en fruita, verdures, peix, llegums....i mantenir rutines i hàbits de higiene”.

Mantenir aquests bons hàbits saludables ens pot ajudar a suportar millor aquesta situació, a més de contribuir a un bon equilibri emocional. I es que una bona alimentació també permet una bona salut emocional, tal i com ens explica la mateixa Vega Camara; “una alimentació rica; variada i equilibrada, ens ajudarà a que las nostra ment funcioni millor. Està demostrat que és així en els països com el nostre que vivim a la franja mediterrània y tenim una de les millors alimentacions del món. I aquesta dieta mediterrània ens ajuda a funcionar millor”.

D’altra banda, fer exercici de forma constant també ens pot ajudar a gestionar millor el confinament. D’aquesta manera, des de l’Ajuntament instem als veïns i veïnes d’Abrera a mantenir una rutina física diària, per tal de mantenir cos i ment ocupat i en forma, al mateix temps que cansem el cos i, en conseqüència descansem millor. Això sí, Camara, recorda que ara que podem sortir a fer esport al carrer ho fem amb tranquil·litat i poc a poc. És contraproduent carregar en un dia, l’exercici que no hem fet en un mes. Recordem que des de la setmana passada es pot sortir a fer exercici de 6 h a 10 h i de 20 h a 23 h, de forma individual i respectant la distància de seguretat.

D’altra banda, seguir una rutina horària ens pot ajudar a ser constants en la pràctica esportiva. Aquesta rutina, a més, ens ajudarà a programar-nos el dia i a preparar-nos per la tornada a la rutina habitual.

Finalment cal destacar que mantenir uns bons hàbits saludables és igual d’important per totes les edats. És important inculcar als nens i les nenes els beneficis de tenir una bona alimentació i mantenir el cos en forma. L’esport ajuda a les persones de mitjana edat a lidiar amb l’estrès del dia a dia i poder evadir-se, per un instant, de les obligacions. I, finalment, és essencial per la gent gran mantenir-se actiu i sa, per no tenir majors problemes i mitigar els dolors i problemes derivats de l’edat.

En general, tenir una bona alimentació i menjar correctament, redueix els riscs de contraure malalties cardiovasculars, provoca que les defenses estiguin més altes i, en definitiva, millora la qualitat de vida. No hi ha excusa per no cuidar-se!