DISSABTE, 20/04/2024 | 09:47 h
  • Responem davant les necessitats de l’alumnat abrerenc en el marc de la crisi sanitària de la Covid-19

+ 9

• Material de l'alumnat de l'Escola Francesc Platón i Sartí

ACTUALITZACIÓ. DILLUNS 4 DE MAIG. Responem davant les necessitats de l’alumnat abrerenc en el marc de la crisi sanitària de la Covid-19

4/5/2020

Des de les Regidories d’Educació i d’Acció Social de l’Ajuntament d’Abrera posem a disposició de les famílies abrerenques els recursos necessaris perquè cap alumne/a quedi enrere, davant la difícil situació generada per la crisi sanitària de la COVID-19.

Davant la demanda de l’AMPA de l'Escola Francesc Platón i Sartí de poder recollir el material que l’alumnat en el darrer dia de classe no van poder endur-se a casa, aquest matí s'ha efectuat la recollida dels llibres dels cursos de 1r i 2n de primària de manera ordenada i sense accedir al centre, per no trencar el decret que estableix que no es pot entrar als centres educatius.

Des de l’Ajuntament d'Abrera hem organitzat la recollida ordenada dels llibres de 1r i 2n de primària en els següents horaris:

• De 9 a 9.30 h: Recollida dels llibres dels alumnes de 1r A
  • De 9.30 a 10 h: dels alumnes de 1r B
  • De 10 a 10.30 h: dels alumnes de 2n A
  • De 10.30 a 11 h: dels alumnes de 2n B
  • D' 11 h a 11.30 h: dels alumnes de 2n C

Per a la recollida dels llibres s'ha comptat amb personal de l’Ajuntament, voluntaris i voluntàries de Protecció Civil, l’Abrera Solidària i la Policia Local. Quant a les persones que no han pogut apropar-se avui a fer la recollida dels llibres dels seus fills i filles, un total de 18 famílies, podran recollir-los el dimecres 6 de maig a l'escola de 17.30 h a 19 h.

Indicacions per la recollida del material

• Recomanem que la recollida la realitzi un adult/a de la família sense nens/es
  • Seguiu la senyalització que trobareu a l'exterior del centre per fer una cua a la cua al carrer amb les distàncies de seguretat recomanades (2 metres entre persones).
  • Recomanem l'ús de mascareta i guants.
  • Si heu d’autoritzar a una altra persona diferent a la que heu indicat com a tutors/es legals dels vostres fills; cal portar un document que ho acrediti amb firma. Feu clic aquí
  • Si algú te cap problema amb l’horari o qualsevol altre qüestió que es dirigeixi a educacio@abrera.cat i prendrem les mesures adients per a efectuar l’entrega.
  • Seguiu les instruccions del personal d’educació, agents cíviques i Protecció Civil o Policia Local que trobareu in situ.
  • Pròximament també repartirem el llibres de l’extraescolar d’anglès, a càrrec de l’Acadèmia d’Anglès Eire School of English, que realitzen alumnes de P5 de l'Escola Ernest Lluch.

Des del moment que es va decretar el tancament dels centres educatius per l'emergència sanitària del coronavirus, l’Ajuntament d’Abrera va coordinar-se amb el Departament d’Educació per tal que tot el relatiu al món de l’educació no quedi en suspens, ni sense planificació, ni informació oficial al respecte.

Afavorint alternatives a les beques de menjador escolar

Des de les Regidores d’Acció Social i Educació de l’Ajuntament d’Abrera, amb el suport del Consell Comarcal del Baix Llobregat, vam repartir a les famílies 126 targetes moneder amb els imports de les beques de menjador (4 € dia), i 45 amb imports recarregables de 2 euros diaris, tot això afegit a les ajudes complementàries per tal que cap nen o nena quedi desatès.

Facilitant material escolar

Tots els nens i nenes detectats pel Programa Socioeducatiu dels Serveis socials bàsics han rebut un lot de material escolar per facilitar l’aprenentatge i el seguiment de les classes virtuals des dels domicilis.

Bretxa Digital

A Abrera apostem per l'educació!

Així, hem manifestat, des del primer moment, el nostre suport al Departament d’Educació i el nostre compromís d'arribar on no pugui el Departament, de manera coordinada. Pel que es refereix al repartiment de material informàtic (ordinador i tauletes digitals) per part de la Generalitat, destaquem que el Departament d’Educació ha considerat valorar les necessitats de tot l’alumnat, malgrat en un primer moment prioritzava els cursos de final d’etapa (6è de primària, 4t ESO i 2n Batxillerat).

Per la nostra part, des de l’Ajuntament hem adquirit el compromís de proporcionar la connectivitat necessària perquè totes i tots els nens tinguin accés a Internet als seus domicilis.

Aquesta setmana s’ha iniciat el repartiment del material informàtic pels nens i nenes del nostre municipi, que no tenen els mitjans necessaris.

Continuem treballant per aclarir tasques important a resoldre per part del Departament d’Educació, com: la matrícula per al proper curs 20-21 i la preinscripció escolar 20-21 entre d’altres, perquè quedar-nos a casa no condicioni les oportunitats de la nostra infància.

Us informem de tota l'actualitat sobre el coronavirus. Seguiu-nos!

• Instagram @abrerainfo i Twitter @abrerainforma

FALDO NOTICIES CORONAVIRUS CANALS COMUNICACIÓ

També directament al teu mòbil o tauleta a les aplicacions gratuïtes "Connecta't a Abrera" i "Ràdio Abrera", disponibles als sistemes Android i IOS.