DIVENDRES, 19/04/2024 | 15:59 h
  • Abrera és solidària! Agraïm l'esforç que les empreses abrerenques estan realitzant per combatre el coronavirus
  • Més de 30 voluntàries i voluntaris de l'Abrera solidària confeccionen mascaretes de roba per serveis sanitaris i d'atenció a les persones

+ 6

• Abrera Soliària. Desinfecció de mascaretes

Agraïm l'esforç que les empreses i entitats abrerenques i d'altres municipis estan realitzant per combatre el coronavirus

12/4/2020

Diverses empreses amb seu al nostre municipi i a altres poblacions estan mostrant aquests dies la seva solidaritat i estan treballant de forma activa per ajudar a combatre els efectes que està provocant la pandèmia de la COVID-19 en diversos àmbits. Des de l'Ajuntament d'Abrera volem expressar el nostre més sincer agraïment a totes elles, per l'esforç que estan duent a terme i per la seva col·laboració.

L'empresa automobilística Seat està realitzant la fabricació en sèrie de respiradors en les seves instal•lacions del Baix Llobregat Nord, amb torns de matí, tarda i nit que permetran una producció diària d'entre 150 i 300 respiradors per combatre la manca de respiradors a l'UCI dels hospitals.

A més, Seat ens ha cedit a l'Ajuntament d'Abrera 3 vehicles, que hem destinat a Serveis Essencials: l'atenció domiciliaria que realitzen les treballadores del nostre Departament d’Acció Social, als voluntaris i voluntàries de la xarxa Abrera Solidària per ajudar a totes les persones que ho necessitin, així com a la distribució i recollida de mascaretes, i a l’atenció domiciliaria que realitzen els sanitaris del CAP d’Abrera. Per a la cessió dels vehicles, des de l'Ajuntament hem signat un conveni amb l'empresa Respiro S.L.U., amb oficines a L'Hospitalet de Llobregat.

La companyia automobilística també ens ha cedit material per a l'elaboració de mascaretes per la iniciativa Abrera Solidària.

L'empresa d'automoció Doga d'Abrera ha facilitat gratuïtament els motors per als respiradors que està elaborant el col·lectiu d'enginyers Oxygen, destinats inicialment a l'Hospital d'Igualada.

L'empresa JP Selecta d’Abrera, dedicada a la fabricació d’aparells per a laboratori, ens ha cedit a l'Ajuntament d'Abrera dues màquines amb tot el material necessari per esterilitzar, desinfectar i envasar les mascaretes que la xarxa de voluntaris i voluntàries estan fabricant al nostre municipi. A més, ha fet una donació de 400 mascaretes que seran distribuïdes en funció de les necessitats entre el nostre personal dels serveis essencials de l’Ajuntament i la residència de gent gran Canigó d'Abrera.

L'empresa Sealed Air Packaging d'Abrera, dedicada a l'envasat de productes alimentaris i l'embalatge de productes (també de l'àmbit sanitari) ens ha cedit a l'Ajuntament d'Abrera 50 màscares de protecció frontal fabricades juntament amb l’empresa PLAESA, de Madrid.

Donacions d'entitats i veïnat
La presidenta de l'Associació Amics dels Animals d'Abrera, ens ha fet donació de material de protecció, 3 capses de guants i 15 granotes. L'AMPA de l'Institut Voltrera ha cedit material de protecció homologat a la residència Canigó d'Abrera (vestits, protectors de sabates, gorres i pantalles protectores). El veí Francesc Sáez ens ha donat material d'ús veterinari. Javier Nevot ha donat una caixa de mascaretes i Javier Moreno, vestits de protecció.

Col·laboració d'empreses d'altres municipis

L'empresa Robin Hat de Rubí ha donat el material de les mascaretes que estan elaborant els voluntaris i voluntàries d'Abrera. Amb la col·laboració dels Voluntaris i voluntàries de Protecció Civil s'ha recollit aquest material i s'ha distribuït als diversos domicilis. En total s'han fabricat 1.000 mascaretes i, actualment, des de l'Ajuntament estem fent gestions per adquirir més material i continuar fabricant-ne. Unes mascaretes que, un cop esterilitzades, seran donades per contribuir a pal·liar la manca de material de protecció que estem patint, donada la situació d’emergència pel COVID-19.

L’empresa LUCTA, de Montornès del Vallès, va fer una donació de dues capses de mascaretes a l’inici de l'Estat d'Alarma decretat per la prevenció i la contenció del coronavirus, en la que era molt complicat trobar material de protecció. Aquest material el vam destinar al Servei d’atenció a les persones i al personal d’atenció a la ciutadania del nostre Ajuntament. Els laboratoris d'Hospitalet de Llobregat Diet Esthetic han donat gel de mans i l'empresa SILCAR d'Esparreguera, paper de cel·lulosa i desinfectant. Cem Wind Blue, amb seu a Barcelona, ha cedit mascaretes.

Des de l’Ajuntament d’Abrera volem enviar-vos un missatge d'agraïment per la vostra tasca i esforç a totes les persones i totes les empreses que esteu treballant per combatre els efectes del coronavirus.

Moltes gràcies! Entre totes i tots ho aconseguirem!

Us informem de tota l'actualitat sobre el coronavirus. Seguiu-nos!

FALDO NOTICIES CORONAVIRUS CANALS COMUNICACIÓ

També directament al teu mòbil o tauleta a les aplicacions gratuïtes "Connecta't a Abrera" i "Ràdio Abrera", disponibles als sistemes Android i IOS.