DIJOUS, 25/04/2024 | 22:24 h

Els i les alumnes emprenedors de l'Escola Francesc Platón i Sartí han venut els seus productes al mercat ambulant i al mercat municipal

21/5/2019

Les tres cooperatives d'alumnes de l'Escola Francesc Platón i Sartí del projecte ‘Cultura emprenedora a l'escola’ (CuEmE) han posat a la venda els seus productes el matí de dimarts 21 de maig al mercat ambulant i al mercat municipal d'Abrera.

La Cooperativa Miniplatón, amb el lema 'Tot és possible, tots podem', ha venut els seus productes 100% fets a mà i 100% reciclats: espelmes aromàtiques, complements decoratius per  casa, tot elaborat amb productes reciclats. Els i les alumnes d'aquesta cooperativa col·laboren amb l'AFA Baix Llobregat (Associació de Familiars de Malalts d'Alzheimer del Baix Llobregat) a qui destinen part dels beneficis.

Els i les alumnes de la Cooperativa S.U.P., amb l’eslògan 'Si mai ho intentem mai ho aconseguirem, Som Una Pinya!', han venut un sabó natural per preparar la pell abans de l'estiu, elaborat amb productes naturals. Aquesta cooperativa col·labora amb la Fundació Esclerosis Múltiple, a qui destinen part dels beneficis.

I els nens i nenes de la Cooperativa 5è CFPS, amb la consigna 'Si tens picor, aquí tens la solució', ha comercialitzat un repel·lent i calmant de picades de mosquits i altres insectes 100% natural, elaborat amb productes naturals. Aquests emprenedors i emprenedores col·laboren amb l'Asociación Española Contra el Cáncer, a qui destinen part dels beneficis.

Treballar l'autonomia

Enguany, per primer cop a Abrera participem en el projecte ‘Cultura emprenedora a l'escola’ (CuEmE). Aquest programa serveix per treballar l’autonomia, la iniciativa personal i l’emprenedoria a 5è de primària. Durant el curs escolar, l'escola i els alumnes que hi participen creen i gestionen una cooperativa.

Gairebé setanta alumnes i els seus tutors de cinquè curs de l'Escola Francesc Platón i Sartí van visitar el dimarts 29 de març l'Ajuntament per presentar les iniciatives del projecte ‘Cultura emprenedora a l'escola’ (CuEmE). L'alcalde, Jesús Naharro, la regidora de Promoció Econòmica, Mònica Torre-Marín, el regidor d'Ensenyament, Miquel Tomàs i tècniques municipals van rebre el grup d'alumnes, amb els “equips directius” de les tres cooperatives que s'han posat en marxa. Els i les joves emprenedores van presentar els seus productes i van rebre els diplomes que els acrediten com a emprenedors.

Anteriorment, el dimecres 20 de febrer els alumnes van visitar l'Ajuntament per sol·licitar el NIF de la seva empresa i poder tirar endavant els seus projectes de cultura emprenedora. També se’ls va lliurar formalment el seu NIF.

Treball en equip

Amb aquesta iniciativa les nenes i nens de les escoles d'Abrera que hi participen poden adquirir competències que potenciaran la seva creativitat, el treball en equip, la comunicació, la imaginació, entre d'altres. Aquestes competències que desenvolupin els hi servirà per millorar els seus resultats educatius i adquirir l'experiència vivencial del procés de creació d'una cooperativa, des del disseny de la imatge fins a la venda del producte.

El procés per realitzar aquesta cooperativa passa per diverses fases: en primer lloc es constitueix. També es dissenya la imatge corporativa i els productes escollits per vendre'ls i es calculen els costos per trobar la manera de finançar-los. Més endavant elaboren el producte, el venen i, finalment, part dels beneficis obtinguts els destinen a projectes socials.

Les famílies també han participat en aquest procés creatiu, com ara, assistint a les reunions de presentació del projecte, compartint coneixements que els hi puguin servir en el procés de creació de la cooperativa, potenciant a casa les habilitats i actituds que es necessiten, donant-los suport i acompanyament i segurament assistiran el dia de la venda del producte.

Les cooperatives també han visitat Ràdio Abrera per explicar els seus projectes. Podeu escoltar-los fent clic aquí o a la part inferior d'aquesta pàgina.