DIJOUS, 28/03/2024 | 13:15 h

Il·luminem Abrera de color lila per dir Prou a la violència de gènere!

21/11/2018

La façana de l’Ajuntament i la rotonda d’entrada del barri del Rebato s'il·luminen de color lila fins el diumenge 25 de novembre, Dia Internacional contra la Violència de Gènere, per dir NO a la violència de gènere. Un any més, l'Ajuntament d'Abrera i entitats del municipi organitzem diverses activitats. Us hi esperem!

Les entitats CineClub Emmetcinats, Associació contra la Violència de Gènere (AAcVG) i Dones i Futur van organitzar el Cinefòrum amb la projecció de “Custòdia compartida”, que va tenir lloc a l'Auditori del Centre Polivalent el diumenge 18 de novembre, a l'auditori del Centre Polivalent (plaça del Rebato, 1).

El mateix espai, l'Auditori del Centre Polivalent, va acollir l'endemà, el dilluns 19 de novembre, el Teatrefòrum: "#1000 Likes” i “És de conya”, una activitat adreçada a l’alumnat de 3r i 4t d’ESO de l’Institut Voltrera, a càrrec de Nus Cooperativa.

El dimecres 21 de novembre, la Casa de Cultura (Federico Garcia Lorca, 17) acollirà a les 17.15 hores el taller "Els dibuixos es barallen", una activitat dirigida a nenes i nens d’entre 8 i 10 anys, per treballar estratègies de resolució de conflictes de forma no violenta. A càrrec de Drac Màgic. Cal inscripció prèvia! Feu la vostra a l'edifici de Serveis Socials i Dones i Igualtat (carrer Major, 3) pels matins de 09.00 h a 13.00 h o envieu un email a

dones.igualtat@ajuntamentabrera.cat.

A les 18.30 hores, també a la Casa de Cultura, les entitats AAcVG, Dones i Futur i el Grup Ánfora organitzaran el taller "Homes i seducció. Cultura i biologia en la configuració dels models de masculinitat",  Impartirà el taller Alejandro Sanchez-Sicilia, investigador psicosocial i activista del moviment d'homes per a la igualtat.

El dijous 22 de novembre, a les 17 hores, la Biblioteca Josep Roca i Bros (Federico Garcia Lorca, 17) acollirà el Contacontes: "Les nenes valentes", a càrrec de Sara Genovart, per nens i nenes a partir dels 3 anys.

El divendres 23 de novembre realitzarem l’acte institucional, a la plaça de la Constitució, on a partir de les 6 de la tarda on comptarem amb diverses activitats:

• “La veu de les dones”, lectura a càrrec de les dones del Servei d'Informació i Atenció a les Dones.
  • Projecció del vídeo "Abrera contra la violència de gènere" amb la participació de veïnes i veïns d’Abrera.
  • Enlairada de globus en memòria de les dones, filles i fills víctimes de la violència masclista.
  • Lectura d'un Manifest, a càrrec de nois i noies del Institut Voltrera.
  • Minut de silenci.
  • Encesa d’espelmes amb el llaç de l’esperança.
  • I finalitzarem amb el concert de Paula Grande, amb un estil musical que es mou entre els registres del jazz, el soul i el hip hop.

L'endemà, dissabte 24 de novembre, continuaran les activitats amb una Jornada de Portes Obertes del Taller de defensa personal femenina. No cal inscripció, tindrà lloc  al Pavelló Esportiu Municipal (passeig de l'Església, 22), al matí de 10.00 h. a 13.00 h per a noies d’entre 12 i 17 anys. A la tarda, de 16.00 a 19.00 h per a majors de 18 anys

D’11.00 h a 13.00 h, el Mercat Municipal d'Abrera (Rambla del Torrentet, 16) acollirà l'acció social performativa “Donar veu....i fer un pas”, a càrrec de “Les Mireies”.

Abrera en marxa!

El diumenge 25 de novembre, a les 9.30 h, ens trobarem davant de l'Ajuntament (plaça de la Constitució, 1) pel repartiment de samarretes de la II Marxa contra la violència de gènere (cal inscripció prèvia, feu clic per tenir tota la informació). Des de l'Ajuntament d'Abrera organitzem la caminada amb la col·laboració del Centre Excursionista d’Abrera i Protecció Civil.

Finalitzarem la marxa a la plaça de Pau Casals, hi haurà entrepà i obsequi per a totes les persones participants i les actuacions de l’Associació Vive y Baila i de la colla castellera “Ganàpies” de l’UAB.

A la tarda, a les 17.30 hores, a l’Auditori del Centre Polivalent tindrà lloc un teatre fòrum amb la participació de les dones de l’Aula d’Adults, en acabar i haurà un petit refrigeri per a les persones assistents. Organitza l'activitat la Regidoria de Dones i Igualtat amb la col·laboració del Servei de Mediació de l'Ajuntament d'Abrera.

Des de l'Ajuntament d'Abrera us animem a participar a les diferents activitats. Abrera diu NO a la violència de gènere!