Escut Ajuntament d'Abrera
Escut Ajuntament d'Abrera
DISSABTE, 17/01/2026 | 09:42 h
  • MEDIACIO1OK
  • A Abrera commemorem, un any més, el Dia Europeu de la Mediació amb diferents activitats programades
  • A Abrera commemorem, un any més, el Dia Europeu de la Mediació amb diferents activitats programades

    + 1

  • Jornades de Mediació

A Abrera commemorem, un any més, el Dia Europeu de la Mediació amb diferents activitats programades

Us recordem que teniu a la vostra disposició el Servei de Mediació i Convivència Ciutadana de l’Ajuntament d’Abrera

16/1/2026

Un any més, l’Ajuntament d’Abrera se suma a la commemoració del Dia Europeu de la Mediació, que tindrà lloc el proper dimecres 21 de gener, amb diverses activitats adreçades a infants, joves i famílies, amb l’objectiu de fomentar la cultura de la pau, el diàleg i la bona convivència.


Giulia Mirto, Regidora de Convivència Ciutadana

“Enguany, des del Servei de Mediació i conjuntament amb la Biblioteca Josep Roca i Bros d’Abrera commemorem de nou el Dia Europeu de la Mediació amb un taller participatiu amb la finalitat d’apropar a les famílies la importància de l’assertivitat en la comunicació en les relacions interpersonals, així com també amb la finalitat de seguir apropant i fomentant que el bon veïnatge i la cultura de la pau són essencials, i tenen un impacte molt importants en el nostre dia a dia; com a societat i com a comunitat”.

 

“Tanmateix, des de la Regidoria de Convivència Ciutadana recordem a tota la ciutadania que disposem del Servei Especialitzat de Mediació durant tot l’any, i que en podeu fer ús de forma gratuïta trucant al T.93 770 29 11 per demanar cita o escrivint un correu electrònic a mediacio@abrera.cat. Des de l’Ajuntament d’Abrera seguirem apostant per la promoció de la cultura de la pau i per la promoció del bon veïnatge i la convivència com a eixos vertebradors de l’Abrera que ens caracteritza i ens seguirà caracteritzant en el futur”.

 

Arantxa Galofré. regidora de Patrimoni Cultural i Joventut

“Amb motiu del Dia Europeu de la Mediació realitzem un taller participatiu, on volem fomentar bones conductes de convivència i promoure valors com el respecte, la comunicació i la responsabilitat compartida. La biblioteca és molt més que un espai de lectura i coneixement: és també un lloc de trobada, d’intercanvi i de convivència, on persones de totes les edats comparteixen temps, idees i experiències. Per això, esdevé un escenari més, per impulsar iniciatives que afavoreixin el respecte, la cooperació i la cultura de la pau. A més, des de la regidoria de joventut, volem posar especial èmfasi en la participació activa dels joves, promovent habilitats socials, escolta activa i gestió positiva dels conflictes, com a base d’una ciutadania compromesa i responsable. Convidem a tothom a participar en aquesta activitat i a sumar-se a la construcció d’una convivència més respectuosa i dialogant".

A Abrera commemorem, un any més, el Dia Europeu de la Mediació amb diferents activitats programades

 

Activitats commemoratives

Del dilluns 19 al divendres 30 de gener de 2026, la Biblioteca Josep Roca i Bros acull l’Aparador lector “El racó de la pau”, una selecció de lectures recomanades per a infants, joves i persones adultes, centrades en la mediació, la convivència i la resolució pacífica dels conflictes. La mostra es podrà visitar en horari habitual de la biblioteca i està oberta a tots els públics.

 

El dimecres 21 de gener, de 17 h a 18.30 h, tindrà lloc a la biblioteca el taller de mediació infantil “Conte a conte, construïm pau!”, adreçat a infants majors de 6 anys. Es tracta d’un taller participatiu i gratuït que requereix inscripció prèvia, organitzat pel Servei de Mediació de l’Ajuntament d’Abrera amb la col·laboració de la Biblioteca Josep Roca i Bros.

 

A Abrera commemorem, un any més, el Dia Europeu de la Mediació amb diferents activitats programades

 

I el dimecres 28 de gener, a partir de les 17.30 h, el Casal de Joves acollirà una activitat específica per a joves: un taller de gestió del conflicte, que finalitzarà amb un berenar, amb la voluntat d’oferir eines pràctiques per afrontar les situacions de desacord en el dia a dia.

 

Continuem impulsant l'activitat 'Descoberta del Casal de Joves d'Abrera' del curs 2025-2026, adreçada a l'alumnat de 1r d'ESO de l'Institut Voltrera

Activitat 'Descoberta del Casal'

 

El Servei de Mediació i Convivència Ciutadana, a l’abast de tothom!

Us recordem que les veïnes i veïns d’Abrera tenen a la seva disposició el Servei de Mediació i Convivència Ciutadana, un recurs públic i gratuït adreçat a acompanyar les persones en la gestió i resolució pacífica dels conflictes, així com en el desenvolupament de programes i accions de prevenció amb la voluntat de millorar la convivència de les persones i de la comunitat en el seu conjunt.

 

El Servei de Mediació d’Abrera té com a objectiu reforçar el diàleg, la corresponsabilitat i la cohesió social, oferint un espai segur i confidencial on les parts implicades poden trobar solucions consensuades als seus desacords.

 

Què és la mediació?

La mediació és una metodologia que fa possible gestionar els conflictes pacíficament. La mediació proporciona a les persones en conflicte un procediment per restablir el diàleg, conciliar els diferents interessos i necessitats i cercar la solució més satisfactòria a les seves diferències, amb l’ajut d’un/a professional imparcial.

 

La persona mediadora facilita una anàlisi objectiva de la situació; canalitzar la comunicació entre les parts i condueix el procés perquè les persones afectades elaborin el millor acord possible.

 

El Servei de Mediació, des de la imparcialitat, ofereix a la ciutadania eines de mediació per gestionar, de manera dialogada, els problemes de convivència que planteja el dia a dia, en els diferents àmbits de les relacions ciutadanes.

 

MEDIACIO1OK.jpg

 

Característiques de la mediació:

  • És voluntària
  • És confidencial
  • És imparcial. La persona mediadora garanteix que tothom serà escoltat i respectat i vetlla perquè la solució inclogui els interessos i les necessitats de les diferents parts
  • La solució al conflicte és a mans de les persones afectades i s’adequa a les seves necessitats
  • Preserva la cohesió social i no deteriora les relacions personals
  • És ràpida i gratuïta

 

Tipologia de conflictes que s’atenen:

 

El servei intervé en diferents àmbits, entre els quals destaquen:

  • Veïnals: conflictes relacionats amb la convivència en habitatges, comunitats de veïns i espais privatius (sorolls, obres, accessibilitat, parets mitgeres, humitats, higiene i salubritat, animals de companyia, aires condicionats, desacords respecte l’organització el funcionament o la gestió de les comunitats de veïns i veïnes, malentesos) ...
  • Escolars: relacions entre els diferents membres de la comunitat educativa i el seu entorn.
  • Familiars: conflictes de convivència intergeneracionals i situacions relacionades amb la cura de persones dependents. Per conflictes referents a processos de separació i divorci. El Servei de Mediació actua de SIM, fent la primera visita informativa i la tramitació al Centre de Mediació de Dret Privat del Departament de Justícia de la Generalitat de Catalunya.
  • Activitats econòmiques: qüestions de lloguer entre particulars, conflictes contractuals i situacions vinculades a locals comercials.
  • Associatius: conflictes dins d’una entitat, entre entitats, o en relació amb comunitats veïnals i l’entorn.

 

MEDIACIÓ.jpg

 

Contacte:

Adreça: C. Major, 3

Telèfon: T.93 770 29 11

Correu electrònic: mediació@abrera.cat

L’horari d’atenció presencial, serà de matí i tarda, amb cita prèvia

 

Des de l’Ajuntament d’Abrera es continua apostant fermament per la promoció de la cultura de la pau, el bon veïnatge i la convivència com a eixos fonamentals del municipi.

 

 

Us informem de tota l'actualitat municipal. Seguiu-nos!

  • Web abrera.cat
  • Instagram @abrerainfo i X @abrerainforma
  • Youtube Ajuntament d'Abrera
  • Ràdio Abrera (107.9 fm i radioabrera.cat)
  • Aplicacions gratuïtes "Connecta't a Abrera" i "Ràdio Abrera", disponibles als sistemes Android i IOS.

FALDÓ NOTÍCIES 2023


  • Logo Facebook
  • Logo Twitter
  • Icona enviar
  • Servei de Mediació i Convivència Ciutadana, video promocional
  • JORNADES DE MEDIACIÓ 2021 - Dia Europeu de la Mediació "Mediació veïnal i familiar"

INFORMA'T

ACTUALITAT > Notícies