Logotip Ràdio Abrera 107.9FM
  • Iniciem la campanya anual de manteniment de les franges perimetrals de seguretat contra incendis forestals i zones verdes del nostre municipi - Les Carpes de Vilalba

+ 3

MEDI AMBIENT

19/4/2024

Aquesta setmana ha começat la campanya anual de manteniment de les franges perimetrals de seguretat contra incendis forestals i zones verdes del nostre municipi

L'Ajuntament d'Abrera ha començat aquesta setmana l'estassada i manteniment de les franges perimetrals contra incendis forestals del nostre municipi, així com els treballs de manteniment de zones verdes dels barris d'Abrera. L'objectiu d'aquests treballs és millorar la seguretat de les persones, habitatges i infraestructures, i disminuir el risc de propagació d’un incendi als barris i al nucli urbà del nostre municipi. Amb aquests treballs, que a Abrera duem a terme cada any, es vigila, controla i minimitza el risc forestal, garantint que les actuacions preventives en els barris i el nucli urbà del nostre municipi compleixin la legislació vigent relativa a les mesures de prevenció d’incendis forestals. Es tracta de fer treballs d’aclarida perimetrals als barris, a una distància mínima de 25 m d’amplada. El manteniment a realitzar té com a objectiu aclarir els arbres i els matolls, i es divideix en dues accions principals: aclarida de l’arbrat i podar, deixant que la fracció cabuda coberta, no superi el 35% de la superfície com a màxim i podant-lo fins a un terç de la seva alçada fins a un màxim de 5 metres. I de l'altra, aclarir els matolls, prioritzant les espècies de poca inflamabilitat. La realització d'aquests treballs de manteniment de les franges perimetrals i zones verdes de 2024 segueix el següent calendari sempre que les condicions climatològiques ho permetin:

• Setmana del 15 al 21 d’abril, Les Carpes de Vilalba
  • Setmana del 22 al 28 d’abril, Les Carpes i Can Vilalba
  • Setmana del 29 d’abril al 5 de maig, Can Vilalba i Sant Miquel
  • Setmana del 6 al 12 de maig, Ca n’Amat i nucli urbà

Millora de la seguretat i disminució del risc de propagació d'incendi

L’objectiu general és dur a terme les actuacions necessàries a les franges perimetrals de baixa combustibilitat dels barris per a millorar la seguretat de les persones, habitatges i infraestructures, i disminuir el risc de propagació d’un incendi. Els objectius específics són:

• Reduir el risc de propagació d’un incendi forestal a l’interior dels barris.
  • Reduir el risc de propagació d’un incendi forestal urbà cap a l’exterior del barri.
  • Facilitar l’accés dels equips d’extinció a tot el perímetre del barri.
  • Facilitar l’accés de la maquinària per a l’execució del tractament de vegetació en la franja perimetral i el seu posterior manteniment.

Mesures d’autoprotecció en incendis forestals per a edificacions, urbanitzacions i nuclis de població

• En habitatges aïllats i edificacions, creeu una franja de protecció de com a mínim 25 m al voltant de les edificacions, amb la vegetació aclarida. Desbrosseu el sotabosc i aclariu la densitat dels arbres (6 m entre ells). Allunyeu de les edificacions tot el que pugui cremar (llenya, restes vegetació, etc.).
  • En els nuclis de població i urbanitzacions, mantingueu una franja de protecció de com a mínim 25 m al voltant de la urbanització, amb la vegetació aclarida. Les parcel·les interiors també han d’estar amb el sotabosc desbrossat i la densitat dels arbres reduïda (6 m entre ells).

Podeu consultar totes les mesures d'autoprotecció en incendis forestals per a edificacions, urbanitzacions i nuclis de població al final d'aquesta pàgina o fent clic aquí.

Parcel·les netes

Recordem a tots els propietaris i propietàries de parcel·les que han de complir amb l’obligació de mantenir el seu terreny lliure de vegetació baixa i arbustiva, amb la massa forestal aclarida, i neta de vegetació seca i morta durant l’època de màxim risc d’incendi, així com de qualsevol classe de residus vegetal o d’una altra mena que pugui afavorir la propagació del foc.

Prohibit fer foc al bosc

Des de l'Ajuntament d'Abrera, mitjançant un ban d'Alcaldia, s'ha informat que fins al dimarts 15 d'octubre de 2024 resta prohibit fer foc en terrenys forestals per prevenir incendis al terme municipal d'Abrera. Es podran demanar autoritzacions per encendre foc, en el període esmentat, en casos excepcionals com ara per a la realització de focs per a tasques agrícoles o forestals.

Fins al diumenge 15 d'octubre de 2024 resta prohibit fer foc en terrenys forestals per prevenir incendis al terme municipal d'Abrera.

Tota persona que adverteixi l'existència o l'inici d'un incendi forestal, cal que ho comuniqui immediatament al telèfon d'Emergències 112 o a qualsevol agent de l'autoritat que pugui localitzar. Podeu contactar amb la nostra Policia Local (C. Tarragona, 2) trucant al Servei de Seguretat al telèfon 93 770 09 81 o a través del correu electrònic policia@abrera.cat

• Web www.abrera.cat
  • Instagram @abrerainfo i "X" @AbreraInforma
  • Youtube "Ajuntament d'Abrera"