Logotip Ràdio Abrera 107.9FM
  • Gairebé 100 persones s'han apropat a la campanya de donació de sang de l'Escola Francesc Platón i Sartí del dimarts 9 d'abril passat. Gràcies, Abrera!

+ 7

• Els delegats i les delegades de les tres classes de 4t de primària, la Luisa, l'Aaron, el Gian, la Noa, la Chloe i l'Ander a Ràdio Abrera
  • Cartell Campanya de donació de sang de l'Escola Francesc Platón i Sartí 09-04-24

SALUT PÚBLICA / EDUCACIÓ

16/4/2024

Des de l'Ajuntament d'Abrera, juntament amb l'Àrea de Promoció de la Donació del Banc de Sang i Teixits, hem impulsat aquesta nova campanya de donació de sang, en aquest cas, al centre educatiu abrerenc, per tal que els més petits i petites es familiaritzin amb aquest tipus de campanyes i els veïns i veïnes també es puguin apropar i fer les seves donacions. Així, la unitat mòbil del Banc de Sang i Teixits es va instal·lar al gimnàs de l'Escola Francesc Platón i Satí (c. de Salvador Espriu, 3) el dimarts 9 d'abril passat, de 9 h a 13 h i de 15 h a 19 h. Un total de 99 persones es van atansar a la crida de la donació de sang del centre educatiu, i finalment 83 van poder donar, de les quals 15 van fer la seva primera donació.

Des del Banc de Sang i Teixits recorden que calen 1.100 donacions diàries per fer front a les necessitats dels i les pacients. Es calcula que 173 persones necessiten sang cada dia als hospitals catalansEls motius més freqüents pels quals un pacient pot necessitar transfusions són els càncers, les hemorràgies intestinals, els infarts, les fractures o malalties de la sang, com anèmies.

Campanya de donació de sang a l'Escola Francesc Platón i Sartí

Alguns dels lemas escollits per l'alumnat de 4rt l'Escola Francesc Platón Sartí per impulsar aquesta iniciativa van ser:

• Sereu herois i heroïnes per donar sang!
  • Ajudar és vida!
  • Gràcies a tu podem salvar vides!
  • Donar sang és el millor del món!
  • Donar sang és ajudar!

D'altra banda, per fer-ne difusió de la iniciativa, l'alumnat de 4rt de l'Escola Francesc Platón i Sartí van enganxar cartells que van elaborar ells i elles mateixes i, en representació de tot l'alumnat,  els delegats i les delegades de les tres classes de 4t de primària del centre, la Luisa, l'Aaron, el Gian, la Noa, la Chloe i l'Ander van gravar una entrevista a Ràdio Abrera on van explicar tots els detalls del procés i van convidar tothom a participar-hi.

Donar sang salva vides! L'Escola Francesc Platón i Sartí d'Abrera organitza una nova campanya de donació de sang aquest dimarts 9 d'abril. Veniu a donar sang!

• Escolteu L'Entrevista del Dia de Ràdio Abrera del divendres 5 d'abril de 2024 sobre la campanya de donació de sang d'aquest dimarts 9 d'abril, a l'Escola Francesc Platón i Sartí, fent clic aquí.

Donar sang salva vides! Gràcies, Abrera!

Us informem de tota l'actualitat sobre el coronavirus. Seguiu-nos!

• Instagram @abrerainfo i X @abrerainforma

FALDÓ NOTÍCIES 2023

AJUNTAMENT D’ABRERA, Pl. de la Constitució, 1 - informacio@abrera.cat - Atenció: 93 770 03 25

RÀDIO ABRERA, C. Casamada, 14 - info@radioabrera.cat - Atenció: 93 770 23 34