Logotip Ràdio Abrera 107.9FM
  • Abrera+Sostenible! Iniciem el canvi de comptadors d’aigua mecànics a digitals per a un servei més eficient

+ 1

OBRES / SOSTENIBILITAT

25/10/2023

El Servei Municipal d’Aigües està duent a terme la substitució dels comptadors d’aigua potable mecànics a aparells digitals ultrasònics

El Servei Municipal d’Aigües d’Abrera està duent a terme la substitució dels comptadors d’aigua potable mecànics a aparells digitals ultrasònics, més precisos i que permeten fer la lectura en remot, milloren la lectura dels consums, així com la detecció de possibles fuites si s’escau.

Accés segur i senzill a les dades del consum d'aigua

La regidora d’Aigua, Medi Ambient, Acció Climàtica i Sostenibilitat Energètica, Mercedes Álvarez, ha destacat els avantatges dels nous comptadors digitals, ja que “a banda del temps que ens estalviem, la lectura remota de comptadors ajuda a eliminar la necessitat de fer un seguiment que comporta molt de temps i de fer càlculs estimatius. Aconseguim alhora un accés senzill i segur a les dades. Aquests comptadors també eliminen el problema de l’aigua no registrada, que es considera fuga, un problema comú en els comptadors mecànics”.

Alt nivell de precisió i fiabilitat

Els nous comptadors d'aigua digitals incorporen la tecnologia d'ultrasons i estan dissenyats per garantir un alt nivell de precisió i fiabilitat al llarg de tota la seva vida útil. La substitució dels dispositius s’està fent de forma progressiva i ja s’han canviat més de 360 comptadors.

El sistema de mesura és un dispositiu portàtil que permet fer la lectura en qualsevol moment, sense haver de molestar als usuaris/es i descarregar totes les dades del comptador. Detecta fuites d'aigua, tant dels domicilis com les de la xarxa. La lectura remota de comptadors augmenta la qualitat de les dades i fa que l'anàlisi sigui més senzilla.

Amb els comptadors digitals ultrasònics obtenim un accés senzill i segur a les dades de consum d'aigua en qualsevol moment.

LOGO AIGUES D'ABRERA

• Web www.abrera.cat
  • Instagram @abrerainfo i "X" @AbreraInforma
  • Youtube "Ajuntament d'Abrera"