Logotip Ràdio Abrera 107.9FM
  • Vespa velutina. Creative Commons
  • Organitzem una sessió informativa sobre la vespa asiàtica als horts socials de Can Morral del Riu
  • Iniciem la campanya de trampeig de la vespa asiàtica amb la instal·lació de 13 trampes

+ 2

• Cartell detecció vespa asiàtica

MEDI AMBIENT / SALUT

15/6/2021

El proper divendres 18 de juny tindrà lloc una sessió informativa sobre la vespa asiàtica als horts socials de Can Morral del Riu

Des de les regidories de Medi Ambient i Salut Pública i Benestar de l'Ajuntament d'Abrera, en col·laboració amb els tècnics de l'empresa 'Velutina Solutions', organitzen una sessió informativa a la zona de taules dels horts socials de Can Morral del Riu d'Abrera per parlar sobre la vespa asiàtica (Vespa velutina), que tindrà lloc el divendres 18 de juny a partir de les 18.30 h tindrà lloc una sessió informativa sobre la Vespa velutina o vespa asiàtica, a la zona de taules dels horts socials de Can Morral, a càrrec dels tècnics de l'empresa 'Velutina Solutions' que estan fent l'estudi d'aquest insecte al municipi.

La xerrada tractarà temes com el cicle biològic de l'insecte, identificació de nius i individus, hàbitats potencials, instruccions sobre què cal fer en cas d'atac i el procés de trampeig de les reines.

Per assistir a la sessió cal inscripció prèvia, ja que l'aforament serà limitat com a mesura de prevenció i contenció de la Covid-19. Les inscripcions es poden realitzar de dilluns a divendres de 8 h a 16 h per email a l'adreça salutpublica@abrera.cat  i/o per telèfon trucant al T. 937700325

Campanya de trampeig de la Vespa velutina
La Vespa velutina o vespa asiàtica, és una espècie invasora que ja es troba present a tot Catalunya, i és per aquest motiu que es realitzen campanyes de trampeig.
Des de l'Ajuntament d'Abrera es va engegar al mes de març passat la campanya de trampeig de vespa asiàtica, amb la instal·lació inicial de 13 trampes, que posteriorment es van completar amb la instal·lació de 5 trampes més. Actualment en total hi ha al municipi 18 trampes repartides per tot el territori.

No es recomana la instal·lació indiscriminada de trampes amb líquid atraient perquè no són prou selectives. És millor posar-ne només en els casos de detecció prop d’explotacions apícoles. En qualsevol cas, és important donar compte a l’ajuntament de la instal·lació de trampes i seguir un protocol de recompte de captures.

En el cas que alguna persona detecti nius de vespa asiàtica, es demana que ho comuniqui per telèfon al T. 937 700 325 o enviant un email a salutpublica@abrera.cat, adjuntant una fotografia del niu i la seva ubicació.

Per què és important l’extermini de la vespa asiàtica?

Són dos els motius principals pels quals cal intentar controlar i exterminar aquesta espècie:

• La vespa asiàtica és una espècie invasora, depredadora de l’abella de la mel (Apis mellifera), insecte pol·linitzador clau per preservar la biodiversitat.
  • És molt territorial, una espècie agressiva amb qui intenta acostar-se als seus nius. Un niu secundari pot arribar a mesurar uns 100 cm d'alt per 80 d'ample.

Què s'ha de fer en cas de picada de vespa asiàtica?

Les picades són molt doloroses per la mida gran del fibló, encara que no són més perilloses que les de les vespes autòctones. La majoria de persones atacades per les vespes asiàtiques presenten símptomes locals de dolor, vermellor i inflamació de la zona de penetració del verí, que desapareix després d'uns dies. Cal actuar de la mateixa manera que ho faríem amb una picada o mossegada de qualsevol insecte.

Podeu consultar les recomanacions del Departament de Salut de la Generalitat de Catalunya clicant aquí.

En el cas que sigui vespa asiàtica, hem de trucar al 061 si tenim més d’una picada o s’han produït dins la boca o som al·lèrgics o no sabem si ho som.

•  Web abrera.cat
  • Instagram @abrerainfo i Twitter @abrerainforma

Canals Comunicació Ajuntament faldó

AJUNTAMENT D’ABRERA, Pl. de la Constitució, 1 - informacio@abrera.cat - Atenció: 93 770 03 25