Logotip Ràdio Abrera 107.9FM
  • José Luis Garcia Herrera

7/3/2019

L'escriptor abrerenc José Luis García Herrera guanya el Premi Vila d’Almassora amb “La memòria de les petjades”

Nou reconeixement per l’escriptor abrerenc José Luis Garcia Herrera, que ha guanyat el Premi Vila d’Almassora, un municipi de Castelló, a la Comunitat Valenciana, amb la seva obra “La memòria de les petjades”. Garcia Herrera ha rebut aquest reconeixement juntament amb l’escriptora Rosa Miró, que també ha estat premiada per “Filferrada”. Les dues obres han estat editades per l’Ajuntament d’Amassora i s’han presentat a la Casa de la Cultura d’aquest municipi per celebrar un homenatge a les lletres valencianes. En total es distribuiran 300 còpies dels treballs guanyadors, mentre que Onada Editorial farà una tirada més àmplia per a la seva comercialització.

García Herrera és poeta, narrador i crític literari. Va ser director de la revista "El Juglar y la Luna". Fou, també, membre directiu de l’Acadèmia Iberoamericana de la Poesia de Barcelona i membre fundador dels premis literaris Ciutat de Sant Andreu de la Barca. Ha publicat 25 llibres de poesia dels quals en destaquem els més recents: "A les portes del mar" - Premi Miquel Peris Segarra de Castelló; "Cuaderno de Holanda" - Premio Elías López Roldán d’Albacete; "Passatge a l'hivern" - Premi Miquel Àngel Riera de Manacor; "El viajero en la niebla" - Premio Ateneo de Onda de Castelló.

Autor bilingüe

El 2008 comença a escriure poesia en català i des d’aleshores conrea aquest gènere de la literatura en les dues llengües. Al llarg dels anys han estat nombroses les seves col·laboracions amb la Biblioteca Josep Roca i Bros d’Abrera: presentació de tots els seus llibres publicats, recitals especials per homenatjar efemèrides literàries, com la de Miguel Hernández, participació en tallers de poesia per a infants, suport a les activitats de Sant Jordi i col·laboració amb el Club de lectura de la Biblioteca.

L’any 2016 la Generalitat de Catalunya l’inclou en el projecte De Capçalera, el qual destaca autors per la seva qualitat literària i implicació amb el territori i les seves biblioteques.

Des de l'Ajuntament d'Abrera felicitem el José Luis García Herrera per aquest nou premi!

AJUNTAMENT D’ABRERA, Pl. de la Constitució, 1 - informacio@abrera.cat - Atenció: 93 770 03 25

RÀDIO ABRERA, C. Casamada, 14 - info@radioabrera.cat - Atenció: 93 770 23 34
carregant...