Logotip Ràdio Abrera 107.9FM
  • Atenció! Obertes les inscripcions als cursos de català del Consorci per a la Normalització Lingüística
  • Des de l'Oficina de Català d'Abrera, s'obre el termini d’inscripció per als cursos del 2n trimestre que s'impartiran al nostre municipi

EDUCACIÓ

30/11/2022

Al desembre, des de l'Oficina de Català d'Abrera s'obrirà el termini d’inscripció per als cursos del segon trimestre, que s'impartiran al municipi

El proper mes de desembre s’obren les inscripcions per als cursos de català del 2n trimestre, del Consorci per la Normalització Lingüística que s’impartiran a Abrera properament. Aquestes inscripcions es podran formalitzar del 15 al 20 de desembre (ambdós inclosos), amb torn preferent pels antics alumnes els dies 15 i 16; i el 19 i 20 de desembre, pel torn general. Concretament, l'Oficina de Català d'Abrera obre les inscripcions per cursos del segon trimestre que s'impartiran al nostre municipi properament. Els cursos que s'impartiran, són els següents:

• INICIAL «A1» (dilluns i dimecres de 9.30 a 11.30 h): L’alumne serà capaç de comprendre i utilitzar expressions quotidianes i frases molt senzilles que li permetin satisfer les primeres necessitats comunicatives, com ara presentar-se, ser presentat a una tercera persona o formular i respondre preguntes sobre detalls personals. A més, l’aprenent podrà interactuar d’una manera senzilla, encara que necessiti que l’altra persona parli a poc a poc i amb claredat i estigui disposat a ajudar. S’adreça a persones alfabetitzades però amb un coneixement molt baix de llengües amb alfabet llatí (català, castellà, francès, anglès...). És un curs de 45 h, per tant, només dura 1 trimestre. Un cop acabat, els alumnes que l’hagin superat podrien començar un curs Bàsic 1.
  • BÀSIC 2 «A2» (dimarts i dijous de 9.30 a 11.30 h) Per accedir a aquest curs és indispensable haver superat el Curs Bàsic 1 o fer una Prova de col·locació. L'alumne elaborarà textos breus sobre temes d'interès general i aprendrà a mantenir converses breus sobre temes d'interès general i podrà entendre les idees principals de textos orals breus de temàtica general.

S'oferiran dos cursos: l'"Inicial - A1", i el "Bàsic 2 - A2”; i les inscripcions es podran formalitzar del 15 al 20 de desembre (ambdós inclosos), amb torn preferent pels antics alumnes els dies 15 i 16; i el torn general, el 19 i 20 de desembre.

Proves de col·locació de nivell

El període de proves de col·locació (per a cursos B1, B2, C1 i C2), serà del 2 de novembre al 14 de desembre. Hi ha uns requisits previs per poder-se inscriure a un curs de català. Un d’aquests requisits és saber quin nivell té aquell alumne per poder-li assignar un curs. Per saber-ho hi ha 2 opcions: o bé fa una prova de col·locació (prova de nivell) o bé caldrà que aporti un certificat que indiqui que té el nivell immediatament inferior al curs que vol cursar.

Trobareu tota la informació a l’Oficina de Català d’Abrera (Hotel d’Entitats), al correu electrònic abrera@cpnl.cat i al telèfon T.634 757 200. També podeu consultar a les xarxes socials Facebook i Instagram: @ocdabrera

La inscripció per als cursos de català es farà en línia a través de la pàgina www.cpnl.cat/inscripcio/ o presencialment a l'Oficina de Català d'Abrera (telèfon T.634 757 200).

Des de l’Ajuntament d’Abrera apostem per la formació dels nostres veïns i veïnes. Apunta’t als cursos de català del segon trimestre, que s'impartiran properament a Abrera!

• Instagram @abrerainfo i Twitter @abrerainforma

FALDO NOTICIES CORONAVIRUS CANALS COMUNICACIÓ

AJUNTAMENT D’ABRERA, Pl. de la Constitució, 1 - informacio@abrera.cat - Atenció: 93 770 03 25

RÀDIO ABRERA, C. Casamada, 14 - info@radioabrera.cat - Atenció: 93 770 23 34