Logotip Ràdio Abrera 107.9FM
  • José Luis García Herrera ha guanyat el guardó de Poesia Cristòfor Aguado i Medina de Picassent
  • José Luis Garcia Herrera

3/9/2019

L'escriptor José Luis Garcia Herrera guanya el premi de Poesia Cristòfor Aguado i Medina amb la seva obra 'Un viatge breu per anar enlloc'

L’escriptor abrerenc José Luís García Herrera ha guanyat el guardó de Poesia Cristòfor Aguado i Medina de Picassent que enguany ha celebrat la seva 36ª edició. Els guardons han tingut com a guanyadors de les diferents modalitats a Jèssica Marzal i David Martínez amb el projecte singular d'investigació local 'Recuperant la memòria agrària de Picassent'. El premi de portada del Llibre de Festes ha sigut per a Arcadi Àngel i pel que fa al premi de Narrativa enguany el guanyador ha sigut per a Juli Capilla pel seu treball La víctima.

García Herrera és poeta, narrador i crític literari. Va ser director de la revista "El Juglar y la Luna". Fou, també, membre directiu de l’Acadèmia Iberoamericana de la Poesia de Barcelona i membre fundador dels premis literaris Ciutat de Sant Andreu de la Barca. Ha publicat 25 llibres de poesia dels quals en destaquem els més recents: "A les portes del mar" - Premi Miquel Peris Segarra de Castelló; "Cuaderno de Holanda" - Premio Elías López Roldán d’Albacete; "Passatge a l'hivern" - Premi Miquel Àngel Riera de Manacor; "El viajero en la niebla" - Premio Ateneo de Onda de Castelló.

Autor bilingüe

El 2008 comença a escriure poesia en català i des d’aleshores conrea aquest gènere de la literatura en les dues llengües. Al llarg dels anys han estat nombroses les seves col·laboracions amb la Biblioteca Josep Roca i Bros d’Abrera: presentació de tots els seus llibres publicats, recitals especials per homenatjar efemèrides literàries, com la de Miguel Hernández, participació en tallers de poesia per a infants, suport a les activitats de Sant Jordi i col·laboració amb el Club de lectura de la Biblioteca.

L’any 2016 la Generalitat de Catalunya l’inclou en el projecte De Capçalera, el qual destaca autors per la seva qualitat literària i implicació amb el territori i les seves biblioteques.

Des de l'Ajuntament d'Abrera felicitem el José Luis García Herrera per aquest nou premi!

AJUNTAMENT D’ABRERA, Pl. de la Constitució, 1 - informacio@abrera.cat - Atenció: 93 770 03 25

RÀDIO ABRERA, C. Casamada, 14 - info@radioabrera.cat - Atenció: 93 770 23 34
carregant...