DIMECRES, 28/09/2022 | 18:05 h

Dissabte 7 de maig

Plaça Pau Casals

40 + 1 anys de Foc a Abrera

Diada festiva programada a la plaça de Pau Casals amb tot un seguit d'activitats gratuïtes organitzades per la colla, amb la col·laboració i suport de l'Ajuntament d'Abrera, les quals us detallem a continuació:

12.00 h Concert Vermut amb l’Escola Municipal de Música d’Abrera

14.00 h Dinar Popular amb reserva a través del correu bramdefocabrera@gmail.com

17.00 h Vine a fer de Diable! Activitats de cultura popular

19.00 h Presentació del Climentet. Reconeixement als antics i antigues membres i col·laboradors/es de la colla. Durant l'acte hi haurà una mostra de cultura popular

22.30 h Cercavila de Foc amb el Ball de Diables de Reus, la Cabra Petita de Reus, el Climentet i la Colla de Diables Bram de Foc

23.30 h Concert amb el grup "The Papa's and the Popo's"

El proper dissabte 7 de maig, gaudirem d'una jornada festiva a la plaça de Pau Casals amb la cultura popular com a protagonista, amb concerts, dinar de germanor, l'activitat Vine a fer de diable!, la presentació del Climentet i la Cercavila de Foc, a càrrec de la nostra entitat Bram de Foc d'Abrera. Convidem tothom a participar-hi!

Dissabte 26 de març la Sala de Plens de l'Ajuntament d'Abrera va acollir l'acte de presentació dels actes commemoratius del 40 (+1) Anys de foc a Abrera, una iniciativa impulsada per la colla de diables Bram de Foc d'Abrera que compta amb el suport del nostre Ajuntament. L'acte va comptar amb la participació i assistència de diversos membres de la colla, el nostre alcalde, Jesús Naharro, i el regidor de Cultura, Francisco Sánchez. L'efemèride s'hauria d'haver celebrat durant el passat any 2021, però es va haver d'ajornar a causa de la pandèmia de la Covid-19. Per això, aquest 2022, celebrem els 40 (+1) Anys de foc a Abrera, amb diferents activitats programades!

A banda, el mateix dissabte 26 de març, es va fer la presentació oficial del cartell commemoratiu del 40 (+1) Anys de foc a Abrera amb l'explicació del disseny del cartell, que ha estat elaborat pel dissenyador gràfic i integrant de la colla Bram de Foc, Joan Tejedor. Tal com va explicar l'Andreu Presas, "representen els diferents vestits que s’han fet al llarg d’aquests 40 anys amb la idea de plasmar en els cartells alguna cosa referent a diables i al món del foc però que no fos només específica o dels inicis o actualment, sinó que es reivindiquessin els 40 anys i el que ha passat al llarg d’aquest temps".

Respecte als vestits, són quatre d’èpoques diferents: "el que és tot vermell amb la capa és el que es va fer servir més anys des del 1981 fins al 2022, després es va estrenar els vestits negres i liles fins el 2018, i al 2018 vam estrenar els que utilitzem actualment que ja incorporen els dos personatges més destacats de la colla".

Al juny hi haurà una taula rodona i una exposició, la nostra Festa Major de 2022 comptarà amb una nova activitat de cultura popular el diumenge 3 de juliol al matí, i la Colla de Diables Bram de Foc també va comptar amb una carpa durant la Fira de Sant Jordi

A més, s’ha programat una taula rodona sobre la història de Bram de Foc a la Casa de Cultura que tindrà lloc el divendres 17 de juny coincidint amb la inauguració de l'exposició commemorativa de l'entitat que es podrà visitar durant la Festa Major fins al diumenge 3 de juliol.

Celebrem els 40 (+1) anys de foc a Abrera, amb la colla de diables Bram de Foc d'Abrera!

ACTUALITAT > Agenda