DIVENDRES, 19/04/2024 | 21:03 h

Sanitat: comença la campanya de vacunació contra la grip

27/10/2016

Aquesta setmana ha començat la campanya de vacunació contra la grip amb l’objectiu d’evitar les complicacions d’aquesta malaltia en les persones amb problemes de salut crònics o edat avançada. Els veïns i veïnes d’Abrera que vulguin vacunar-se han de concerta visita prèvia amb el servei d’infermeria del seu ambulatori de referència.

La vacunació contra la grip s’adreça especialment a persones amb alt risc de complicacions, com les que pateixen problemes de salut crònics pulmonars o cardiovasculars, diabetis, o insuficiència renal. També s’adreça a persones internades en residències de gent gran o centres sociosanitaris, les dones embarassades, les persones amb obesitat mòrbida i tota la població de més de 60 anys. També s’han de vacunar les persones que poden transmetre la grip a d’altres amb alt risc.

Telèfon i horaris d’atenció a la ciutadania
El telèfon per concertar visites pels tres centres ambulatoris del nostre municipi és el 93 326 89 01. A l’ambulatori del nucli urbà, ubicat al carrer Manresa, l’horari d’atenció a la ciutadania és de dilluns a divendres de vuit del matí a nou del vespre. A l’ambulatori de Santa Maria de Vilalba, els dimarts de vuit a tres, i els dijous de dues del migdia a nou del vespre. A Can Vilalba, l’horari d’atenció és dilluns, dimecres i divendres de vuit del matí a tres de la tarda.

Vacuna anual
El virus de la grip canvia cada any. Per tant, cal tornar-se a vacunar de nou. La grip pot comportar moltes complicacions de salut, fins i tot la mort, sobretot entre persones grans i persones amb malalties cròniques. Precisament, un dels objectius d’aquesta campanya és el de millorar la cobertura de vacunació en persones amb problemes de salut crònics i condicions de risc.

Símptomes
Els principals símptomes de la grip són febre alta (més de 38 ºC), calfreds, malestar general, tos intensa i persistent, mal de cap i dolors musculars. Té una durada de 5 a 7 dies, tot i que alguns dels símptomes poden durar una setmana o dues, i és cert que alguns dels símptomes es poden confondre amb els del refredat comú.