DIVENDRES, 29/03/2024 | 13:30 h

Homenatgem la senyora Francesca Estruch en el seu 100 aniversari. Moltes felicitats!

15/12/2020

El nostre alcalde d’Abrera, Jesús Naharro, i el regidor de Gent Gran, Francisco Sánchez, van visitar el dissabte 12 de desembre la senyora Francesca Estruch, veïna del nostre municipi, que recentment ha fet 100 anys. Enhorabona!

L'alcalde i el regidor van felicitar la senyora Francesca Estruch pel seu aniversari i li van regalar un ram de roses en nom de l'Ajuntament d'Abrera. Coneguda familiarment com "la Quica", la Francesca Estruch "Quica", va néixer l’11 de desembre de 1920 al Rebato. De jove anava a rentar al riu, a buscar aigua a la font o fins i tot repartia llet.

Va viure al Rebato fins que es va casar amb el Jaume Morral, que van marxar a viure a la Masia de Can Morral del Molí. Van tenir 4 fils: Maria del Carme, Mercè, Xavier i Josep. Va quedar viuda fa 20 anys i actualment continua vivint a la Masia juntament amb el seu fill Xavier, la seva dona Maria i la filla Vinyet. Sempre s’ha dedicat a la vida de pagès: cuidava el camp i ajudava a la vinya. També cuidava dels animals i portava el menjar als treballadors que hi tenien.

La Francesca sempre ha estat una dona molt activa, va estar esporgant la vinya fins els 90 anys. Com a curiositat una de les vinyes porta el seu nom “La Quica” de la qual hi fan un vi que també es diu “La Quica”.

En l’actualitat, la senyora Francesca Estruch, té molta memòria i està bé de salut. Diu que té mal de genolls, però així i tot cada dia fa gimnàstica asseguda al sofà: estirament de cames, de genolls.... Li agrada molt cosir i fa puntes de coixí.

Des de l'Ajuntament d'Abrera felicitem la senyora Francesca Estruch en el seu 100 anivesari. Enhorabona!

• Instagram @abrerainfo i Twitter @abrerainforma

FALDO NOTICIES CORONAVIRUS CANALS COMUNICACIÓ