DIJOUS, 28/03/2024 | 12:19 h
  • Consells de prevenció davant el risc de ventades
  • Alerta de fort vent pel dimarts 8 de desembre de 2020. Servei Meteorològic de Catalunya
  • Consells davant el risc de ventades

Consells de prevenció davant l'alerta de fort vent que podria afectar Abrera demà, dimarts 8 de desembre

Extremeu la prudència en la mobilitat i en les activitats a l’aire lliure i retireu de façanes i balcons els elements que puguin caure

7/12/2020

Des de la Regidoria de Seguretat Ciutadana i Protecció Civil de l’Ajuntament d’Abrera demanem a les nostres veïnes i veïns extremar les mesures de protecció davant l'alerta de fort vent previst pel Servei Meteorològic de Catalunya per demà dimarts, 8 de desembre. Protecció Civil de la Generalitat ha activat el Pla especial d’emergències per risc de vent a Catalunya, el VENTCAT, per la possibilitat d'incidències derivades de les ventades que podrien afectar el nostre municipi.

El vent serà més intens al matí, sobretot a les comarques del prelitoral de Barcelona, com el Baix LLobregat, i Tarragona, on es podran superar els 72 km/h

Per aquest motiu, des la Regidoria de Seguretat Ciutadana i Protecció Civil de l’Ajuntament d’Abrera demanem molta precaució en els desplaçaments i en les activitats a l’exterior per la possible caiguda de branques, arbres i altres elements estructurals.

• Cal extremar la precaució en les activitats a l’aire lliure tant a l’entorn natural com a les zones urbanes properes a arbrat com ara parcs i jardins, per la possibilitat de caiguda de branques i arbres.
  • En el moment de les ratxes més fortes cal evitar aturar-se a prop de murs de tancament o elements similars que poden caure per l'efecte del vent.
  • A nivell general, cal fixar bé o retirar els objectes que estiguin a l'exterior (balcons, terrasses,...) i puguin ser desplaçats per l'aire.
  • A les zones urbanes cal evitar aturar-se a prop de bastides, tanques o murs inestables mentre durin les ràfegues de vent.
  • En els moments de les ratxes més intenses cal protegir-se sobretot d’elements que semblin inestables i interrompre puntualment les activitats que suposin estar exposats a aquests forts vents. Cal evitar situar-se a prop dels arbres ja que poden desprendre’s branques i causar danys.

A més, es important seguir les indicacions del Servei Català de Trànsit en cas que conduïu en situació de vent:

• En cas de vent fort, subjecteu el voltant amb fermesa i amb les dues mans. Reduïu la velocitat i, amb molta suavitat, corregiu les desviacions produïdes pels cops de vent per mantenir la trajectòria del nostre vehicle.
  • Sigueu prudents en els avançaments i mantingueu les distàncies laterals adequades amb els altres vehicles.
  • Si conduïu vehicles de grans dimensions o amb remolc, extremeu les precaucions perquè teniu més risc de sortir-vos de la via o bolcar.
  • També es demana als conductors que estiguin atents a les previsions meteorològiques i consultin les incidències viàries.

Des de l’Ajuntament d’Abrera us demanem que extremeu les mesures de protecció davant el risc de ventades. Per a qualsevol emergència el telèfon al qual s'ha de trucar és el 112 i també es pot contactar amb la Policia Local d'Abrera al 93 770 09 81.