DIJOUS, 18/04/2024 | 18:43 h
  • Ple Municipal, dijous 29 d'octubre de 2020

L’Ajuntament d’Abrera aprova les ordenances fiscals per l’any 2021, congelant els impostos i la pressió fiscal de la ciutadania

Ordenances i taxes destinades a afavorir les famílies abrerenques

11/11/2020

El Ple Municipal es va reunir en una sessió extraordinària, el dijous 29 d'octubre, celebrada de forma telemàtica a causa de les mesures de prevenció de la Covid-19. Un dels temes de l’ordre del dia va ser l’aprovació de les ordenances fiscals per l’any 2021. Les ordenances fiscals són les normes que aproven els ajuntaments per regular les aportacions de les veïnes i veïns en forma d’impostos, taxes i preus públics. La proposta presentada per l’Equip de Govern va ser la congelació dels impostos i la pressió fiscal envers els nostres contribuents.

Un total de 5.198 domicilis residencials no es veuran afectats per a cap mena d’increment en els seus tributs, o, cosa que és el mateix, congelem el 48,35% dels ingressos municipals.

S’adapta l’ordenança núm. 2, focalitzant-lo prioritàriament en el sector industrial i grans empreses. L’ordenança fiscal núm. 9 reguladora de la taxa per la prestació d’ensenyaments especials en establiments municipals amb un arrodoniment a la Baixa de les entrades en activitats culturals I recollint l’opció de la taquilla inversa (on el públic assistent paga allò que considera un cop finalitzat l’espectacle o concert al qual ha assistit sense preu mínim ni màxim).

En l’ordenança fiscal núm. 13 reguladora de la taxa per a la utilització especial i privativa, temporal o permanent, de béns de domini públic i la prestació de serveis municipals. Creant una nova taxa per la utilització dels espais municipals i d’altres instal·lacions no esportives, per part d'empreses privades que vulguin utilitzar els nostres espais per fer representacions o d’altres esdeveniments. Com sempre per les Entitats sense ànim de lucre I les firetes I firaires de la Festa Major, estaran exempts d’aquesta taxa.

I per últim l’ordenança fiscal núm. 19 reguladora de la taxa per la prestació de serveis esportius. Incorporant una taxa a la piscina d’estiu diferenciada pels empadronats i no empadronats en el nostre municipi, així com bonificacions familiars, incloent-hi els menors de quatre anys que tenen entrada gratuïta com membres per aconseguir l'abonament familiar a la piscina d’estiu.

La regidora d’Hisenda, Maite Novell, ha destacat que “enguany, en el context que tenim, hem aprovat unes ordenances i taxes destinades a afavorir els 12.489 ciutadans i ciutadanes d'Abrera. Estem més que mai amb unes ordenances que cuiden les nostres famílies, que incideixen bàsicament en les grans empreses, que creiem que per solidaritat i ser equitatius han de donar un ajut als nostres ingressos. Són unes ordenances orientades a evitar que la nostra ciutadania pateixi més del que ja està patint, malauradament”.

• Instagram @abrerainfo i Twitter @abrerainforma

FALDO NOTICIES CORONAVIRUS CANALS COMUNICACIÓ