DIMARTS, 18/05/2021 | 04:21 h

• Avís de fortes pluges que podrien afectar Abrera
  • Previsió de pluges intenses pel dilluns 21 de setembre de 2020. Servei Meteorològic de Catalunya
  • Avís de fortes pluges que podrien afectar Abrera

+ 1

• S'activa l'alerta del pla Inuncat per pluges intenses que poden afectar Abrera i la resta del Baix Llobregat

Demanem extremar les mesures de protecció davant l'avís de fortes pluges que podrien afectar Abrera aquesta tarda

21/9/2020

Davant l'avís del Servei Meteorològic de Catalunya de fortes pluges, que podrien afectar el nostre municipi aquesta tarda, des de l'Ajuntament d'Abrera demanem a la ciutadania molta precaució i extremar les mesures de protecció.

Es preveu que avui, dilluns 21 de setembre, es pugui superar localment el llindar d'intensitat per pluges de 20mm/30min al terç oriental de Catalunya, especialment a les
comarques del litoral. Aquest episodi es preveu que tingui especial intensitat entre les 14 i 20 hores. Els xàfecs aniran acompanyats de tempesta i localment pedra.

Des de Protecció Civil d'Abrera demanem molta precaució a la ciutadania.

Cal extremar la precaució a l’exterior per la possible caiguda de branques, arbres i altres elements estructurals, i en els desplaçaments pels carrers i carreteres de les poblacions més afectades, especialment a prop de rieres i rius, passos soterrats i zones inundables i es recomana seguir els següents consells:

Abans que comencin les pluges:

• És recomanable que reviseu la teulada i mantingueu nets els baixants i desguassos d'aigua de pluja, especialment als patis o als terrats dels edificis, per evitar inundacions.
  • En soterranis i locals amb possibilitats d'inundació, cal que prevegeu mesures de protecció.
  • Cal també evitar aparcar els vehicles en les rieres, especialment a les zones properes a la desembocadura, on més cabal i amb més força es pot acumular.

Un cop comencin les pluges s’aconsella:

• No romandre a prop de lleres, rius i guals i eviteu travessar rieres i torrents a les zones afectades perquè, encara que semblin portar poc cabal, aquest es pot incrementar de forma sobtada.
  • Si les tempestes van acompanyades d’aparell elèctric, cal evitar situar-se sota els arbres o torres elèctriques.
  • Extremeu les precaucions en les activitats a l’aire lliure en les zones afectades per les pluges i les situades aigües avall dels rius.

Per a qualsevol emergència el telèfon al qual s'ha de trucar és el 112 i també es pot contactar amb la Policia Local d'Abrera al 93 770 09 81.

Us informem de tota l'actualitat municipal. Seguiu-nos!

• Web abrera.cat
  • Instagram @abrerainfo i Twitter @abrerainforma
  • Youtube Ajuntament d'Abrera
  • Ràdio Abrera (107.9 fm i radioabrera.cat)
  • Aplicacions gratuïtes "Connecta't a Abrera" i "Ràdio Abrera", disponibles als sistemes Android i IOS.

FALDO NOTICIES CORONAVIRUS CANALS COMUNICACIÓ