DIVENDRES, 19/04/2024 | 09:49 h
  • Mesurem els camps electromagnètics que produeixen les línies d’alta i mitja tensió i les antenes de telefonia mòbil

+ 6

16/7/2020

Per encàrrec de l’Ajuntament d’Abrera, la Diputació de Barcelona està mesurant els camps electromagnètics que produeixen les línies d’alta i mitja tensió i les antenes de telefonia mòbil. L’estudi comprovarà els valors dels camps generats en més de 40 punts en el cas de les línies elèctriques, localitzats fonamentalment en els barris de Can Vilalba i Les Carpes, i en 8 punts en el cas de les antenes de telefonia mòbil.

Hi ha dos tipus de camps que produeixen  les línies elèctriques i les antenes. El camp elèctric depèn de la tensió i sempre està present quan la xarxa elèctrica està connectada. I per l'altra banda, el camp magnètic que és causat pel corrent elèctric que flueix en la línia, quan la gent fa servir energia elèctrica i per tant, pot variar considerablement.

Els seus efectes sobre la salut humana no estan clars, però si els valors i el temps d’exposició són elevats es poden produir alteracions com mals de cap, insomni... Depenent sobretot de la sensibilitat de la persona. També hi ha estudis que els relacionen, si són molt elevats, amb diferents tipus de malalties.

• Instagram @abrerainfo i Twitter @abrerainforma

FALDO NOTICIES CORONAVIRUS CANALS COMUNICACIÓ