DIJOUS, 28/03/2024 | 10:23 h
  • Estimar no fa mal! Pamela Palenciano convida a la reflexió i emociona amb el seu monòleg “No solo duelen los golpes” a la Sala Municipal

+ 13

14/2/2020

Coincidint amb el Dia de Sant Valentí, la Sala Municipal ha acollit el monòleg de la Pamela Palenciano "No solo duelen los golpes". Des de l'Ajuntament d'Abrera hem convidat a l'alumnat de 4r d'ESO i 1r de Batxillerat de l'Institut Voltrera a veure la representació. Seguidament, els i les joves han fet diverses preguntes a l'actriu sobre la seva experiència personal.

El nostre alcalde, Jesús Naharro, la regidora d'Educació, Giulia Mirto, i la Regidora de Serveis Econòmics, Maite Novell, han assistit a la representació. Aquesta és la segona vegada que la Pamela Palenciano presenta el seu monòleg al nostre municipi, ja que el 18 de maig de l'any passat el va representar a l'Auditori del Centre Polivalent davant un nombrós públic que va acudir tant d’Abrera com d’arreu.

Jesús Naharro ha agraït a la Pamela Palenciano la gran tasca de sensibilització que realitza envers les violències masclistes amb una actuació emocionant. El monòleg de la Paloma Palenciano té una trajectòria de més de 3.500 presentacions arreu del món i amb  un ampli reconeixement i èxit com a mitjà de prevenció i conscienciació de les violències masclistes, des d’un format lúdic i alhora social. A través de la narració de la seva primera relació amorosa que va acabar transformant-se en violenta, la monologuista crea consciència sobre les desigualtats existents entre home i dona i ens convida a reflexionar sobre com els estereotips sexistes i les violències subtils, estructuren de base les agressions masclistes i els feminicidis.

Missatge emocionant

Amb una presentació plena de talent i compromís feminista, la Pamela Palenciano porta al públic del riure a l’angoixa més paral·litzant i a empatitzar amb la seva vivència personal tot fent-nos ballar entre totes les emocions possibles i generar preguntes i dilemes per qüestionar-nos creences i prejudicis molt arrelats, aconseguint emocionar a tot el públic amb el seu missatge i la missió que persegueix amb el projecte de “No solo duelen los golpes” des que va transformar la seva experiència en la seva lluita i missió. Després de tots els anys de teràpia per superar les seqüeles del maltracte patit, la Pamela retorna amb gran generositat i des d’una fortalesa personal admirable, tot el seu treball i aprenentatge personal amb un potent missatge per prevenir la violència masclista.

Pamela Palenciano ha destacat l'evolució del monòleg al llarg del temps. "Sigue siendo un monólogo porque estoy yo sola en escena, pero ahora elementos escenográficos, cambio de luces, dramaturgia... Hay más teatro. Quiero que a través del teatro llegue e impacte más todavía a la gente adolescente, sobre todo. A la adolescencia hay que darle en su mismo lenguaje, a través del arte, impacto para que piensen, reflexionen y sean críticos y críticas. Si hay manipulación, chantaje. la sutileza y las violencias menos nombradas, las invisibles, pueden hacer mucho más daño que un golpe".

Per l'alcalde, Jesús Naharro, és "un monòleg, un missatge molt interessant, molt intens. Des d'aquí vull donar la meva felicitació. Ha estat una exposició de sentiments, emocions, amb un contingut i un relat molt emocionant que ens ha mantingut a tots i totes molt atents al seu missatge. Un missatge que ja vol dir prou a la violència masclista arrelada, a la societat patriarcal que no afavoreix a la igualtat de gènere efectiva i real. Sota l'experiència desgarradora, molt potent i personal, ha sabut captar l'atenció dels nens i nenes del nostre institut. Després han fet moltes preguntes amb curiositat en molts aspectes d'aquesta violència arrelada, fins i tot a vegades normalitzada. Hem de dir prou mitjançant aquesta tipologia d'esdeveniments, com aquest monòleg que agita les ànimes de les persones perquè tinguin una autoreflexió i estimin bé, a qui vulguin, però des de la llibertat".

La regidora d'Educació, Giulia Mirto, ha destacat que "avui estem molt contents. Des de la Regidoria d'Educació, conjuntament amb la Regidoria d'Igualtat, hem treballat transversalment per tal de poder oferir als i les joves de quart de l'ESO i de primer Batxillerat el monòleg de la Pamela Palenciano. En aquest, ella parla de l'amor en general, de privilegis, de desigualtat, de la falta d'equitat. En un dia tan senyalat com avui hem pogut parlar d'aquest amor, no només cap a la parella, per altres persones, parla especialment de la violència de gènere, sinó també hem pogut parlar de l'amor cap a un mateix o cap a una mateixa. Al final el que hem volgut transmetre als i les nostres joves, que primer s'han d'estimar a ells i elles. Sobretot, agraïm tota la implicació de l'Institut Voltrera amb nosaltres. A la Pamela, al seu equip, que fan una feina espectacular i, sobretot, a la joventut d'Abrera, es remouran moltes consciències. Els agraïm que han vingut, han estat i esperem que això tingui una bona acollida. Seguirem treballant en aquest sentit".

La tècnica d'Igualtat, Esther Reales, ha destacat la bona acollida per part dels i les joves del monòleg. "Tothom molt atent, molt interessat en tot allò que s'ha tractat. Ha estat una fotografia general del sistema de desigualtats que patim de les violències, tan important en un dia com avui que parlem de l'amor. Precisament de com és el bon amor per trencar aquests mites que ens fan continuar perpetuant aquestes violències".

Podeu escoltar les declaracions als enllaços d'àudio que trobareu a la part inferior d'aquesta pàgina.