DIJOUS, 28/03/2024 | 18:12 h

Ens sumem a la convocatòria de concentracions en rebuig a l'agressió sexual que va patir una menor de Manresa l'octubre de 2016

8/7/2019

Des de l'Ajuntament d'Abrera donem suport a les associacions feministes i a la comissió 8M que han convocat concentracions en rebuig a l'agressió sexual que va patir una menor de Manresa l'octubre de 2016. Aquesta tarda, a les 18 hores, ens hem reunit davant de l'Ajuntament (plaça de la Constitució, 1).

Veïnes i veïns del nostre municipi han participat en l'acte tot i la pluja. La concentració ha comptat amb les entitats Associació d'Abrera contra la Violència de gènere (AAcVG) i les integrants de l'Assemblea Feminista d'Abrera, de recent creació.

L'acalde, Jesús Naharro, acompanyat de regidores i regidors, ha llegit un text en suport de la víctima. També ha llegit un manifest la presidenta de l'Associació Abrera contra la Violència de Gènere, Anna Díaz.

En relació a l'agressió sexual en grup que va patir una menor al municipi de Manresa l'octubre de 2016, des de l'Ajuntament d'Abrera ens solidaritzem amb la víctima i condemnem uns fets intolerables. També reafirmem, juntament amb la Federació de Municipis de Catalunya, el nostre compromís en combatre qualsevol tipus de violència contra les dones i expressem el nostre suport a la víctima.

Aquest dilluns 8 de juliol, a l'Audiència Provincial de Barcelona, continua el judici contra set joves acusats d'abús sexual a la menor de 14 anys. Tant l'acusació com els moviments feministes insten la Fiscalia perquè l'acusació sigui d'agressió sexual i no d'abús sexual, com es va reivindicar en el judici del cas de la "manada".

Les violències masclistes són una xacra i un problema social d'extraordinària magnitud contra el qual els poders públics hem d'oferir una resposta ferma, inequívoca i urgent.

Abrera diu Prou!