DISSABTE, 20/04/2024 | 17:44 h
  • banner1

Abrera lliura una nova promoció de 68 habitatges de protecció oficial al barri de can Morral

7/3/2011

Abrera ha lliurat una nova promoció de 68 pisos de protecció oficial de  la cooperativa Habitatge Entorn al barri de can Morral. Els 68 habitatges han estat adjudicats en un 82% a joves d´entre 20 a 35 anys.

Aquesta és la quarta promoció de la cooperativa a Abrera, i tot i que en un principi estava  qualificada com habitatges de règim concertat, gràcies al recolzament de l´Ajuntament ha estat possible canviar-ho a règim general, més econòmic.

Els habitatges, situats als carrers Jaume I, 20-22 i i Joan Miró, 7-9, tenen de 3 a 4 dormitoris, i una superfície mitjana de 85´37 metres quadrats útils, plaça d´aparcament i traster.

El projecte ha estat redactat pel arquitectes Joan Roig i Duran i Enric Batlle i Durany i l´empresa constructora ha estat Construcciones Hero, SA de Barcelona.

L´acte protocolari de lliurament d´habitatges ha tingut lloc a la mateixa promoció (av. Can Morral, 2) i ha comptat amb  l´assistència de l´alcaldessa d´Abrera, Maria Soler; el director general d´Habitatge Social de la Cooperativa Habitatge Entorn, Josep Ma Alibés; el secretari de la Cooperativa, Manuel Molina; i el secretari general de la Unió Comarcal de CCOO del Baix Llobregat, Toni Mora; que han donat la benvinguda als ja propietaris.

Promoció de 179 habitatges
Properament, es preveu obrir una nova convocatòria per l´adjudicació de pisos en règim de compra o de lloguer amb opció de compra, fins a completar tota la promoció de 179 habitatges que hi ha al barri de Can Morral, entre la Travessera de Can Morral i els carrers de Jaume I, d´Olesa i d´Esparreguera.

L´opció de lloguer amb opció de compra és la gran novetat, i permetrà a molts abrerencs poder accedir a uns pisos que fins ara només era possible comprar si s´arribava a aconseguir una hipoteca. L´Ajuntament d´Abrera ha aconseguit aquesta opció després de vàries reunions amb la Generalitat de Catalunya.