DIVENDRES, 19/04/2024 | 07:44 h

Signem un conveni de col·laboració amb l'entitat ECOM per fomentar la inclusió de les persones amb discapacitat

20/12/2018

A Abrera apostem per un municipi cent per cent accessible per a tots els veïns i veïnes. Per aquest motiu, des de l'Ajuntament hem signat un conveni de col·laboració amb ECOM, un moviment associatiu integrat per organitzacions de persones amb discapacitat física, per fomentar la inclusió de les persones amb discapacitat en tots els àmbits.

El nostre alcalde, Jesús Naharro, i el president de l'entitat ECOM, Antonio Guillén, van signar  el conveni de col·laboració a l'Ajuntament aquest dimecres 19 de desembre. Amb aquest acord, ECOM col·laborarà amb l'Ajuntament per donar suport a les necessitats de les persones amb discapacitat.

Així, l'Ajuntament i l'ECOM realitzaran accions conjuntes de col·laboració per promocionar la participació de les persones amb discapacitat en les polítiques públiques. Impulsar l'associacionisme de les persones amb discapacitat i el seu treball en xarxa per fer un municipi més accessible i amigable per a totes les persones, així com garantir la vida independent i l'autonomia personal de les persones amb discapacitat.

L'alcalde, Jesús Naharro, va destacar que amb la signatura d'aquest conveni "incorporem l'assesorament de l'entitat ECOM en els projectes que realitzem al municipi. I no només en els projectes urbanístics. També en l'àmbit social, amb l'objectiu de millorar la qualitat de vida de les persones amb mobilitat reduïda. Apostem per una Abrera cent per cent accessible, igualitària per a tothom, una Abrera cent per cent per a la ciutadania. Perquè qualsevol persona, independentment del seu grau de mobilitat, pugui gaudir dels equipaments, edificis i carrers del municipi".

Antonio Guillén ha destacat que l'accessibilitat urbanística és clau pel desenvolupament personal. "La accesibilidad es el principio básico para que las personas con discapacidad puedan tener una vida propia, sin necesidad de depender de otras personas y puedan acceder a los servicios comunitarios como el ayuntamiento, la sanidad, o la educación".