DIJOUS, 28/03/2024 | 21:07 h
  • banner sang

Una seixantena de donants, al Banc de Sang i Teixits

13/2/2012

Un total de 61 veïns i veïnes han passat el 5 i 8 de febrer per donar sang al Banc de Sang i Teixits instal·lat al municipi.

La donació de sang és un acte solidari i de participació ciutadana que beneficia el conjunt de la societat. Malgrat els avenços mèdics i tecnològics, ara per ara, la sang no es pot fabricar i tan sols es pot obtenir de les donacions altruistes de les persones. Cada donació pot ajudar fins a tres malalts diferents perquè de cada donació s´obtenen tres components sanguinis: els concentrats d´hematies, que es conserven 42 dies; el plasma, que  es conserva 1 any; i les plaquetes, que es conserven 5 dies.

L´ús de sang és diari perque cada 3 segons, algú necesita sang a Catalunya.Cada dia, tots els hospitals i clíniques de Catalunya necessiten sang o components sanguinis per atendre els seus malalts, ja que la majoria d´intervencions quirúrgiques i molts dels tractaments mèdics requereixen transfusions.

Dilluns, 13 de febrer de 2012