DIJOUS, 28/03/2024 | 20:41 h

Campanya informativa sobre la tinença d´animals domèstics

15/3/2010

L´Ajuntament d´Abrera ha engegat una campanya informativa i de sensibilització sobre la tinença d´animals domèstics per facilitar una convivència agradable i saludable entre els veïns del municipi.

La campanya, que porta per lema “Abrera, animals que enamoren”,  ha començat aquesta setmana amb un grup d´agents cívics que està visitant les llars del municipi per informar als propietaris de gats i gossos dels seus drets i obligacions censar i xipar els animals i donar recomanacions per a garantir el bon tracte als animals, la seguretat de les persones, i la neteja dels carrers, places, parcs i jardins del municipi.

Aquesta visita informativa porta a porta s´ha iniciat pel barri de Can Villalba i continuarà per la resta de barris d´Abrera  (on hi ha la major part d´animals domèstics). Es farà els caps de setmana, que és quan hi ha més residents. Posteriorment es farà a les llars del nucli urbà.

Simultàniament, els agents cívics també visiten les places i carrers del municipi on els propietaris acostumen a treure a passejar el seus gossos. Serà a les tardes de dilluns a divendres.

En aquesta línia, l´Ajuntament també ha aprovat en ple la nova ordenança municipal sobre la tinença d´animals domèstics i de companyia que recull la nova realitat i legislació per tal d´assegurar el compliment de les normes que faciliten una convivència harmònica entre persones i animals i sensibilitzar els veïns en l´ús respectuós per la via pública.

L´ordenança recull l´obligatorietat de censar les mascotes inscrivint-les al Cens Municipal d´Animals de Companyia i identificar-les per mitjà d´un tatuatge o microxip adaptat a la normativa, d´aquesta manera es garanteix la seva tranquil·litat en cas de pèrdua o robatori; o les obligacions de seguretat dels propietaris d´animals perillosos; i de retirar els excrements de la via pública.

L´objectiu de la campanya és implicar a tots els veïns per promoure el respecte per l´espai públic, el control d´aquests espais, i promoure el voluntariat per col·laborar a la campanya.

En aquest sentit es repartirà material informatiu amb les activitats de sensibilització que es duguin a terme i díptics dirigits a la població en general i també als propietaris dels animals de companyia, que contingui la informació bàsica (punts claus de l´ordenança reguladora de la tinença d´animals de companyia amb el corresponent règim sancionador, els espais on es permeti la presència dels animals...) També s´elaboraran cartells informatius de la campanya, per situar-los en les cartelleres municipals i punts clau del municipi, per tal de difondre els missatges i fer-los arribar a tothom.