DIMARTS, 16/04/2024 | 23:47 h
  • El servei de pediatria del CAP d'Abrera entrarà en funcionament en el nou espai habilitat en el Centre Polivalent el dilluns 10 de maig
  • Joventut - Centre Polivalent

+ 2

• CAP d'Abrera

El servei va ser traslladat temporalment el juliol passat al consultori de Can Vilalba mentre s'habilitava la nova ubicació

7/5/2021

Des de l'Ajuntament d'Abrera hem cedit una planta sencera del Centre Polivalent (pl. Rebato, 1) per a l'atenció mèdica dels nens i nenes del nostre municipi des del naixement fins a l'adolescència. A partir del proper dilluns 10 de maig, un cop finalitzades les obres de condicionament realitzades per CatSalut, l'equipament municipal acollirà el servei de pediatria del CAP d'Abrera. Des de l'inici de la crisi sanitària provocada per la pandèmia de la Covid-19, des de l'Ajuntament d'Abrera treballem conjuntament amb el Centre d’Atenció Primària d’Abrera (CAP) per tal que pugui atendre, de la manera més eficient i segura, els nostres veïns i veïnes.

El juliol de l'any passat, el servei de pediatria es va traslladar temporalment al consultori mèdic del barri de Can Vilalba (Avinguda circumval·lació, 5) amb plenes garanties sanitàries, com a mesura de prevenció de la Covid-19 i protegir la salut de la infància.  L'Ajuntament d'Abrera i el CatSalut vam establir un conveni per aquest trasllat. Gràcies a aquesta cessió, fruit d’una feina molt intensa del nostre Ajuntament, vam assegurar l’accessibilitat de tota la població abrerenca al servei.

Ara, el servei de pediatria torna al nucli urbà, a la tercera planta del Centre Polivalent (pl. del Rebato, 1) des del dilluns 10 de maig.

• Horari: de dilluns a divendres de 8 h a 20 h
  • Podeu demanar cita prèvia:
    • Per telèfon, trucant al T.  93 001 27 40
    • Per Internet, a l'espai de programació de visites del web de CatSalut fent clic aquí.
    • En els dos casos, el/la pediatra trucarà per saber com ajudar la família i donarà la cita.

Treball conjunt per un espai segur

El nostre alcalde, Jesús Naharro, ha explicat que des de l’Ajuntament hem treballat "conjuntament amb el departament de Salut les diferents obres i modificacions d’accés que s'han fet  al Centre Polivalent, que ens han permès destinar una planta sencera al servei de pediatria, perquè es dugui a terme en un espai segur".

D'altra banda, la regidora de Salut Pública i Benestar, Sara Roca, ha remarcat el paper de l’Ajuntament “quan el CatSalut ens va comunicar que el servei marxava cap a Can Vilalba fins que acabés la crisi del Coronavirus vam entendre la motivació, però també que aquest servei havia de romandre al nucli urbà.  A partir d’aquí va començar un diàleg intens amb el CatSalut per explicar-los el perquè i analitzar les alternatives: el resultat d’aquestes converses és la ubicació de pediatria al Centre Polivalent”.

Assistència sanitària a Abrera

El CAP d'Abrera (Manresa 9 - 15 baixos) atén de dilluns a divendres de 8 h a 20 h. Truqueu a la centraleta unificada dels CAP al T. 93 326 89 01, a banda del telèfon d'atenció del centre al T. 93 770 25 61.
  • Els dissabtes, diumenges i festius cal adreçar-se al CAP d’Esparreguera (de 8 h a 20 h). Fóra d'aquest horari: truqueu al 061 CatSalut Respon o adreceu-vos al CUAP la Solana de Sant Andreu de la Barca o a l'Hospital Sant Joan de Déu de Martorell (de 20 h a 8 h).
  • Es recomana a la ciutadania que contacti de manera telemàtica amb la pàgina web i app La Meva Salut (LMS). Si encara no hi teniu accés, demaneu-lo al telèfon gratuït 900 05 37 23 (de dilluns a divendres, de 8 a 20 h).

Nou mòdul de suport al CAP

El Centre d’Atenció Primària (CAP) del nostre municipi compta amb un nou mòdul de suport en el qual des del dilluns 19 d'abril, es porta a terme l'activitat sanitària relacionada amb la Covid-19. Des de l'Ajuntament d'Abrera hem cedit l'espai, situat en la zona de pàrquing que hi ha entre l'edifici del Mercat Municipal i l'ambulatori, per a la seva instal·lació.

Aquest mòdul sanitari és un dels 18 que el Departament de Salut de la Generalitat ha instal·lat a la regió sanitària Metropolitana Sud, de la qual formem part. L'objectiu és separar l’activitat Covid-19 de la resta, garantint els dobles circuits i assegurant una major seguretat dels professionals i la ciutadania dins els centres, creant una zona segura. Més informació fent clic aquí.

• Instagram @abrerainfo i Twitter @abrerainforma

FALDO NOTICIES CORONAVIRUS CANALS COMUNICACIÓ