DIVENDRES, 19/04/2024 | 18:33 h
  • Conta contes “La família de les germanes Algaba”,

Commemorem el Dia Internacional de les famílies! Obrim inscripcions pel conta contes “La família de les germanes Algaba”, que podreu veure el dissabte 15 de maig a la Casa de Cultura

De famílies n'hi ha tantes com realitats diverses

7/5/2021

Abrera en família! Amb motiu del Dia Internacional de les famílies, des de les Regidories d’Igualtat, Infància i amb la col·laboració amb la Biblioteca Josep Roca i Bros, el proper dissabte 15 de maig, la Casa de Cultura (C.Federico García Lorca, 17) acollirà a partir de les 11.00 h el conta contes “La família de les germanes Algaba”, una activitat gratuïta a càrrec de la companyia La Boia Teatre. Dirigit a famílies amb infants d’entre 2 a 8 anys. Des de l'Ajuntament d'Abrera oferim a la ciutadania una programació cultural adaptada a la situació sanitària actual, amb totes les mesures de prevenció i contenció de la Covid-19.

El 15 de maig és el Dia Internacional de les famílies, en el que es reconeix el paper fonamental que tenen en la societat i especialment, en l’educació dels fills i les filles. Volem posar en valor tota la tasca realitzada per totes les famílies i la fortalesa demostrada vers la situació que se'ns ha presentat i sacsejat.

En els últims anys la tipologia de famílies ha evolucionat. La família tradicional de pare, mare i fills i filles ha quedat obsoleta, tot i que encara des de molts àmbits socials i educatius es sol representar i considerar el concepte de família des d’aquest únic model que no visibilitza a la resta i per tant, no les integra. Calen referents adequats per aquestes noves realitats que alhora, acompanyen i afavoreixen valors de respecte vers la pluralitat.

En aquest sentit, educar en la normalització de la diversitat és fonamental per a que infants amb situacions familiars fora de la norma tradicional no sentin que són diferents, sinó membres d’una opció més dins del gran ventall de models de famílies existents. Alhora també és una manera d’obrir la ment a la resta d’infants per a què puguin créixer sense limitacions i esquemes preestablerts.

Les famílies són una prioritat per l'Ajuntament d'Abrera.

El proper dissabte 15 de maig, la Casa de Cultura (C.Federico García Lorca, 17) acollirà a partir de les 11.00 h el conta contes “La família de les germanes Algaba”, una activitat gratuïta a càrrec de la companyia La Boia Teatre. Dirigit a famílies amb infants d’entre 2 a 8 anys.

Coneixerem la història de la Joana i la Mariona, dues germanes, on una d’elles haurà d’explicar a la classe que té dues mares.

Per fer-ho rebrà l’ajuda d’una amistat molt especial , l’ADRI un mosquit verd que ve del Planeta Verd, i serà qui li donarà la joguina perfecta per demostrar que hi ha 83.521 diferents tipus de famílies al Planeta Terra!!!

• L'aforament serà limitat i cal inscripció prèvia, que podreu fer en aquest espai web municipal fent clic aquí.

Famílies, recordeu que a l'hora de fer les inscripcions telemàtiques, cal tenir en compte:

Es podran inscriure a l’espectacle un màxim de 6 persones. Reserveu entrades per cada persona adulta i infants que assistiran al conte (un seient per cadascú/una).

L'entrada es realitzarà de forma esglaonada amb els següents horaris: 10.30 h, 10.40 h i 10.50 h.

Si teniu cap dubte o incidència a l'hora de fer la reserva d'entrades gratuïtes, podeu adreçar-vos per mail a actespublics@abrera.cat indicant el vostre D.N.I., nom i cognoms, telèfon de contacte i les reserves que es volen realitzar.

A l'entrada del recinte, caldrà presentar l'entrada en format digital o en paper mitjançant un codi QR que haureu rebut adjunt al correu. En tot moment, serà obligatori l'ús de mascareta a partir de 6 anys, l'ús de gel hidroalcohòlic, i s'haurà de respectar la distància de seguretat entre persones.

Des de casa, us proposem fer les següents activitats

• El vostre familiari particular, activitat que podeu fer amb els vostres fills o filles per jugar a representar la família. I com és la vostra família? Hi podeu incloure pares, mares, avis/es, germans/es, amics/gues, parella, figures cuidadores i també les vostres mascotes! Podeu veure el vídeo fent clic aquí.

• No us perdreu la selecció de recomanacions literàries de la Biblioteca Josep Roca i Bros. Podeu veure el vídeo aquí.

Més propostes pel dia de les famílies:

• Per altra banda, la FLG Associació de Famílies LGTBI proposa pel dissabte 15 de maig una ruta en família pel gorg blau. Per més, informació, feu clic aquí

La FLG Associació de Famílies LGTBI ens ofereix un munt de conta contes de diversitat familiar, feu clic aquí

I recorda, la teva família és única, exactament com la resta.