DIVENDRES, 29/03/2024 | 16:41 h
  • Escola Josefina Ibáñez d'Abrera

Més de 1.100 alumnes han començat el curs 2022-2023 a Abrera. Bon inici de curs a tothom!

5/9/2022

Les nenes i els nens d'Abrera han tornat a les aules! Un total de 1.183 alumnes han començat, aquest dilluns 5 de setembre de 2022, el curs 2022-2023 als centres educatius del nostre municipi, ja sense restriccions i que recupera la normalitat prepandèmica.

Amb molts somriures, nervis i moltes ganes de veure els companys i companyes, els i les escolars del nostre municipi han començat avui el curs 2022-2023. Per centres, 381 nens i nenes han iniciat les classes a l'Escola Francesc Platón i Sartí; 416 a l'Escola Ernest Lluch; i 203 a l'Escola Josefina Ibáñez.

Aquest dilluns 5 de setembre també han començat l'activitat de les escoles bressol, amb un total de 183 alumnes a Abrera, 117 a la nostra Escola Bressol Municipal Món Petit, 18 a la Llar d'Infants privada Quitxalla, i 48 a la Llar d'Infants privada Piu Piu, del Centre Logístic de Mercadona.

I el dimecres 7 de setembre, iniciaran les classes l'alumnat de l'Institut Voltrera d'Abrera, amb 554 estudiants d'ESO i 141 de Batxillerat. Properament també començaran el curs l'Aula d'Adults Municipal, amb més de 30 alumnes, l'Escola Municipal de Música, amb 190 alumnes, l'Oficina de Català d'Abrera amb uns 40 alumnes i els serveis socioeducatius Espai Galàxia i Espai Kalima amb una trentena i vintena d'alumnat, respectivament.

Giulia Mirto, regidora d'Educació

La regidora d'Educació a l'Ajuntament d'Abrera, Giulia Mirto, ha explicat que un curs més, "iniciem amb molta energia i il.lusió el nou curs escolar. Des de l’Ajuntament d’Abrera agraïm la implicació de les families i l’alumnat durant la jornada; i també agraïr a tot el personal que durant l’estiu han estat treballant per a que tot estigués a punt per el dia d’avui: el personal docent, el personal de menjador i de transport escolar, els serveis de manteniment, de neteja i d’educació. Desitjem a tota la comunitat educativa un molt bon inici de curs!”

Transport escolar

Un curs més subvencionem íntegrament el transport escolar a tot l’alumnat des de P3 i fins 4t de l’ESO que viuen als nostres barris amb la finalitat d’apropar les famílies als centres escolars amb un servei de qualitat i amb professionals responsables durant tot el trajecte. També enguany, l’alumnat de Batxillerat que cursa els seus estudis a l’Institut Voltrera, gaudeix d’aquest servei íntegrament subvencionat. A les marquesines de bus del trajecte de transport escolar, hi trobareu les línies i els horaris. Molt bon curs a totes i tots!”.

Subvencionem els llibres de text, el material auto editat i l'ordinador/tauleta

Des de l’Ajuntament d’Abrera subvencionem els llibres de text/material autoeditat, l’ordinador/tauleta digital i els continguts educatius digitals. L’ajut s’adreça a tot l’alumnat empadronat a Abrera i matriculat en centres educatius públics o concertats en qualsevol dels cursos d’ensenyament obligatori, des de P3 a 4t d’ESO. La subvenció per als llibres de text i el material autoeditat és del 50% del cost.

A més, en el marc de l’aposta dels centres educatius per a l’ús de les tecnologies a l’aula, concedim un ajut econòmic de 75 € per a l’adquisició de l’ordinador o la tauleta digital per als alumnes d’ESO, així com una subvenció del 50% del cost dels continguts educatius digitals. Igualment, per a l’alumnat matriculat en escoles d’educació especial, l’ajut és del 50% del cost del material didàctic.

L’ajut s’adreça a tot l’alumnat empadronat a Abrera (a data 01.01.2022). A les famílies abrerenques que compren els llibres de text a través de les AMPA dels centres públics d’Abrera la subvenció ja s’aplica directament en el moment de l'adquisició del material. En canvi, les que ho facin a través d’un comerç o per qualsevol altre mitjà hauran de sol·licitar aquest ajut. El termini de presentació de sol·licituds finalitzarà el divendres 21 d’octubre de 2022, inclòs.

Treballem en l'adequació i millora dels centres

Aprofitant l’aturada de l’activitat habitual a les nostres escoles durant els mesos d’estiu, des de l’Ajuntament d’Abrera continuem executant diferents treballs per adequar i millorar els centres de cara al nou curs escolar 2022-2023 que hem encentat aquest dilluns 5 de setembre.

Des del consistori continuem treballant en l'adequació i millora dels nostres centres educatius (escola bressol i escoles d’educació infantil i primària). Durant els mesos de l'estiu hem realitzat diferents treballs als centres escolars per tal d’oferir a les nostres menudes i menuts unes millors condicions educatives i d’aprenentatge.

Consulteu totes les notícies sobre l'inici del curs escolar 2022-2023 a Abrera fent clic aquí.

Desitgem a l'alumnat abrerenc un bon inici de curs!