Logotip Ràdio Abrera 107.9FM
  • Riu Llobregat Abrera

PROTECCIÓ CIVIL

3/7/2020

Des de Protecció Civil es recomana evitar la llera del riu Llobregat al seu pas per Abrera ja que podria augmentar el cabal

A causa de les intenses pluges registrades els darrers dies, l'aigua del riu LLobregat podria incrementar el seu cabal i arribar a quotes que no són habituals les hores vinents, segons informa L'Agència Catalana de l'Aigua. L'augment del cabal podria comportar la inundació d'algunes zones properes al riu. Per aquest motiu, des de la Regidoria de Seguretat Ciutadana de l'Ajuntament d'Abrera i Protecció Civil es demanar a la ciutadania que eviti realitzar activitats a prop del riu, als guals i accessos a la llera.

Seguiu els següents consells d’autoprotecció per risc d’inundacions:

•  Eviteu realitzar activitats a prop del riu Llobregat mentre duri l’avís de desembassament.
  • No realitzeu activitat ni deixar els cotxes aparcat a prop de rieres, guals i accessos a la llera.
  • Informeu-vos de l'estat del riu.

Quan circuleu amb el vostre vehicle:

• Allunyeu-vos de les rieres, dels torrents i de les zones que es poden inundar, i no hi estacioneu el vehicle. No us quedeu als ponts perquè aquests poden caure.
  • No travesseu cap riu, ni riera ni zona inundada. Encara que no ho sembli, els cotxes poden flotar amb poca alçada d'aigua i ser arrossegats amb facilitat.
  • Si heu de travessar un bassal gran d'aigua avanceu molt a poc a poc amb una velocitat curta per evitar que l'aigua esquitxi el motor i es pari. Després d'haver passat comproveu diverses vegades que els frens del vehicle funcionen bé.
  • Si el cotxe comença a flotar i a ser arrossegat, sortiu-ne immediatament. Els ocupants que es queden a dins, sovint no sobreviuen.

Us informem de tota l'actualitat sobre la Covid-19 fent clic aquí. Seguiu-nos!

• Instagram @abrerainfo i Twitter @abrerainforma

FALDO NOTICIES CORONAVIRUS CANALS COMUNICACIÓ

AJUNTAMENT D’ABRERA, Pl. de la Constitució, 1 - informacio@abrera.cat - Atenció: 93 770 03 25

RÀDIO ABRERA, C. Casamada, 14 - info@radioabrera.cat - Atenció: 93 770 23 34