Logotip Ràdio Abrera 107.9FM
  • Arranjem l'anti camí Ral a Martorell

URBANISME

16/7/2019

L'Ajuntament ha arranjat l’antic camí Ral que enllaça Abrera amb Martorell i que fa la funció de camí de Sant Jaume

L'antic camí Ral a Martorell és un camí històric i de caràcter supramunicipal, que enllaça Abrera amb Martorell i en l’àmbit regional és el camí històric de Madrid, acomplint actualment també la funció de Camí de Sant Jaume (Camino de Santiago). Es tracta per tant d’un camí estructurant i de gran importància regional. De fet, aquest mateix camí ha marcat el poblament i l'estructura urbana d’Abrera, establint-se com a travessia al llarg del nucli antic des de la seva fundació.

El camí Ral és el precedent de la antiga nacional II i posteriorment de la Autovia A2.  La seva importància radica principalment en que aquest camí és l’adequat per transitar-hi en tractor o bicicleta per anar d’Abrera a Martorell ja que sinó, la única alternativa és la A2.

Treballs de millora

S'ha arranjat així un tram d’aquest camí d’uns dos quilòmetres aproximadament des del sector de les Mates (que és la zona d’entrada de l’espai agrícola de Can Pous) i el límit de terme d'Abrera- Martorell, al costat de la colònia textil de Can Bros. L’actuació ha consistit en la desbrossada de les franges laterals de vegetació, en la reparació i/o construcció dels elements de desguàs de les aigües pluvials i en l’aplicació d’una capa de subbase de tot-u natural, amb estesa i piconatge del material fins al 98%.

Els usuaris potencials poden ser de diferents tipus, ja que al marge de l’ús agrari estricte el camí és usat a nivell d’oci per senderistes i ciclistes, essent també una alternativa per connectar peatonalment la vila d’Abrera amb Martorell.

El pressupost d’execució material de les obres ha estat  de 33.568,95 €, dels quals la Diputació de Barcelona aporta  18.550,75,  en el marc del conveni de col·laboració entre la Diputació i diferents ajuntaments pel desenvolupament de diverses actuacions que tenen com a objectiu impulsar el Parc Rural del Montserrat.

AJUNTAMENT D’ABRERA, Pl. de la Constitució, 1 - informacio@abrera.cat - Atenció: 93 770 03 25

RÀDIO ABRERA, C. Casamada, 14 - info@radioabrera.cat - Atenció: 93 770 23 34
carregant...