Logotip Ràdio Abrera 107.9FM
  • Ho diuen per tots cantons: visiteu la mostra de porrons!
  • Ho diuen per tots cantons: visiteu la mostra de porrons! Ho diuen per tots cantons: visiteu la mostra de porrons!

• Ho diuen per tots cantons: visiteu la mostra de porrons!
  • (725x1024 244,08 KB) 	Ho diuen per tots cantons: visiteu la mostra de porrons!
  • Segona Fira Gastronòmica dels Porrons d'Abrera
  • II Fira Gastronòmica dels Porrons d'Abrera
  • II Fira Gastronòmica dels Porrons d'Abrera
  • El Rebato
  • El Rebato, 1960
  • El Rebato

7/10/2020

Ho diuen per tots cantons: visiteu la mostra de porrons! Oberta fins al 31 d'octubre!

Fins al dissabte 31 d'octubre es pot veure a la Casa de Cultura (c. de Federico García Lorca, 17) la mostra de porrons donats per la família del senyor Àngel Torrents Solé (1922-2004), veí de l’Eixample de Barcelona, a l’Ajuntament d'Abrera.

Enguany, la pandèmia de la Covid-19 no ha permès organitzar la Fira Gastronòmica dels Porrons d'Abrera, però no per això Abrera es quedarà sense commemorar una de les tradicions més arrelades a la memòria dels abrerencs i abrerenques. Visiteu la mostra!

Les quatre filles del senyor Àngel Torrens han explicat que "Allà on estès, cada cop que veia un porró que li fes goig, el comprava, ja fos pel color, la mida o pel material del qual estigués fet". Des de l'Ajuntament agraïm a la família Torrens la donació dels porrons al nostre municipi.

Sota el títol "Ho diuen per tots cantons: visiteu la mostra de porrons!", en record del cèlebre lema dels Tres Porrons, us convidem a visitar aquesta exposició on s’explica l’origen de la tradició dels porrons del Rebato. Fa unes dècades, Abrera era coneguda pels porrons. Els hostals de l’antiga Nacional-II, al seu pas pel Rebato, oferien gratuïtament vi al viatger que pogués i volgués aixecar amb una sola mà uns porrons de gran pes.

Amb la mostra, és el primer cop que els porrons del senyor Torrents podran ser admirats pels abrerencs i abrerenques. "I quin millor lloc que Abrera per conservar els porrons del nostre pare, per tal que siguin vistos pels seus veïns i visitants. Tingueu-ne cura. Moltes gràcies!", explica la família. El donatiu es va fer el divendres 25 de setembre en un acte privat amb la presència del nostre alcalde, Jesús Naharro, del regidor de Cultura, Francisco Sánchez, i de la regidoria de Patrimoni Cultural i Memòria Històrica, Arantxa Galofré, i la mostra es va obrir al públic el dilluns 28 de setembre.

El regidor de Cultura, Francisco Sánchez, ha explicat que "para mantener el espíritu de la Fira Gastronòmica dels Porrons, que esperamos poder celebrar el año que viene, hemos organitzado una exposición, gracias a la cesión de una colección de porrons realizada por la Familia Torrens. Desde el Ajuntament les damos las gracias y les enviamos un saludo. Se trata de una colección que fue haciendo durante muchos el padre de la familia, el señor Ángel Torrents Solé. Animamos a la ciudadanía de Abrera y alrededores a que vengan a visitar la muestra para conocer la tradición de los porrons. Los animo a todos a dar un paseo por la muestra, que seguro que les encantará".

La regidora de Patrimoni Cultural i Memòria Història, Arantxa Galofré, ha destacat que "gràcies a la donació que ens ha fet la família del senyor Àngel Torrents a l'Ajuntament d'Abrera, ara comptem amb una col·lecció de més de 200 porrons de diferents colors, mides i materials. El senyor Torrents va ser una persona treballadora i conservadora a qui li agradaven els porrons i, allà on veia un que li feia goig, el comprava. Des que va morir, la seva família ha estat molts anys buscant el lloc ideal per deixar aquests porrons. Finalment, després de conèixer la nostra història i la nostra tradició dels porrons, la família va decidir portar-los a Abrera".

Horaris de visita

Podeu visitar l'exposició a la Casa de Cultura (c. de Federico García Lorca, 17)  de dilluns a divendres de 17 h a 20 h i el dissabte al matí de 10 h a 13 h amb totes les mesures de prevenció de la Covid-19: distància interpersonal, ús de mascareta obligatòria i rentat de mans amb gel hidroalcohòlic.

• Instagram @abrerainfo i Twitter @abrerainforma

FALDO NOTICIES CORONAVIRUS CANALS COMUNICACIÓ

ACTUALITAT > Coronavirus
AJUNTAMENT D’ABRERA, Pl. de la Constitució, 1 - informacio@abrera.cat - Atenció: 93 770 03 25