Logotip Ràdio Abrera 107.9FM

• Visitem el Casal d’Estiu 2020 d'Abrera

INFÀNCIA

22/7/2020

El nens i nenes d'Abrera gaudeixen del Casal d'Estiu 2020 amb totes les mesures de prevenció per la crisi sanitària del coronavirus

Aquest estiu, des de l'Ajuntament d'Abrera s'han posat totes les energies per poder oferir un únic Casal d'Estiu per a nenes i nens garantint el compliment de les mesures higiènic-sanitàries per la prevenció de la Covid-19. Des del dimecres 1 de juliol, l'escola Josefina Ibáñez (c. Esparreguera, 3) acull les activitats del casal en horari de 09.00 h a 13.00 h amb més de cent infants. L'Alcalde d'Abrera,, Jesús Naharro, i la regidora d'Infància, Giulia Mirto, han visitat el casal aquest dilluns 20 de juliol i han felicitatels nens i nenes perquè s'han adaptat molt bé a les mesures de segureta. També han agraït la professionalitat dels professionals que duen a terme les activitats.

Concicliació familiar i laboral

El Casal d'Estiu és una proposta per facilitar la conciliació familiar i laboral durant el mes de juliol, oferint un espai esportiu, lúdic i educatiu per a infants de 4 a 12 anys. Les activitats estan desenvolupades a partir del centre d’interès "Browday", treballant el teatre musical, i estan adaptades als diferents grups d’edats dels infants del casal i a les mesures higiènic-sanitàries.

Després de veure les diferents activitats, l'alcalde, Jesús Naharro, ha valorat molt positivament el desenvolupament del Casal d'Estiu "molt ben organitzat i que té en compte totes les mesures sanitàries de seguretat, d'ús de mascareta i higiene, i en el que s'han dissenyat les activitats amb aquests paràmetres, complint d'una forma categòrica aquestes circumstàncies perquè tal de garantir als nostres nens i nenes un casal d'estiu que, encara que diferent, està sent igualment divertit. Estan compartint uns matins plens d'activitats perquè puguin gaudir des de l'esport, el respecte a la natura, el coneixement del territori... i tot aquest casal d'estiu que enguany té circumstàncies excepcionals s'està fent amb total normalitat i cuidant a la nostra ciutadania. Aquesta visita ha estat important per nosaltres per visualitzar com es treballa en aquest casal amb una població tan sensible i sortim molt satisfets, amb molta prudència i cautela per continuar treballant bé".

La regidora d'Infància, Giuia Mirto, ha destacat que la visita "ha anat molt bé, hem pogut veure tots els nens i les nenes que estan fent ús d'aquest servei del casal d'estiu. Aquest any hem fet una oferta combinada entre el que coneixíem com l'escola esportiva i el casal d'estiu per tal de donar resposta a la conciliació de la vida laboral i familiar. Hem pogut veure tots els nens i les nenes que estan contents, estan fent tasques cada dia, i els felicitem perquè estan seguint totes les mesures de seguretat de manera molt responsable, s'estan adaptant molt bé i són autèntics herois i heroïnes. I agraïm a tot el personal que està duent aquesta tasca a terme, que estan sent molt curosos i professionals des del primer moment, i els estan fent molt agradable aquesta situació excepcional als nens i les nenes".

La directora del Casal, Merche Fornieles, ha explicat que "els primers dies va costar una mica l'adaptació, perquè al ser 14 grups dividits en petits grups, ha costat una mica fer les activitats però la veritat que els nens i nenes s'han adaptat molt bé, millor que els adults, i tot marxa molt bé. Nosaltres tenim un centre d'interès que és Broadway i cada setmana fem un mini musical: la primera setmana El Rei Lleó, la segona Aladín, la tercera Billy Elliot, ara estem fent Cats i la propera setmana farem Súper Herois. Fem les activitats referents al musical setmanal, fem treballs manuals, hem fet mascaretes, també pantalles que se les "tunegen" ells, i la veritat que està molt bé".

Finalment, la coordinadora del Casal, l'Alba Llamas, ha comentat que "l'experiència en aquesta nova situació ha estat molt positiva, pensàvem que costaria més amb els nens i nenes però s'han adaptat súper bé, amb el rentat de mans, mascaretes posades, distància de seguretat... Fem manualitats com sempre però adaptades a la situació dels petits grups".

Entrades i sortides esglaonades

Per garantir l’accés al Casal d'Estiu amb les màximes mesures de seguretat les entrades i sortides es fan de forma esglaonada per grups d’edat, en intervals de 10 minuts per evitar aglomeracions i sempre mantenint la distància de seguretat per dos accessos de l'Escola Josefina Ibáñez i amb rentat de mans amb gel hidroalcohòlic.

Consulteu els diferents grups i els diferents accessos fent clic aquí.

• Les persones que portin i recullin els infants hauran de guardar també les distàncies fora de les instal·lacions, que seran degudament senyalitzades.
  • Els pares, mares i/o tutor/a legal no poden accedir a l’interior del recinte escolar.

Podeu consultar la guia del Casal d'Estiu fent clic aquí i la programació per setmanes fent clic aquí.

Consulteu tota la informació sobre la prevenció i contenció del coronavirus a Abrera fent clic aquí

Us informem de tota l'actualitat. Seguiu-nos!

• Instagram @abrerainfo i Twitter @abrerainforma

Canals Comunicació Ajuntament d'Abrera faldó notícies.jpg

ACTUALITAT > Coronavirus
AJUNTAMENT D’ABRERA, Pl. de la Constitució, 1 - informacio@abrera.cat - Atenció: 93 770 03 25