DIMECRES, 13/11/2019 | 02:36 h

TRÀMITS

Sol·licitud ajuts econòmics per escolaritat, menjador i acollida, destinats a infants de l'Escola Bressol Municipal

Amb la voluntat d’ajudar encara més les famílies, l’Ajuntament d’Abrera obre una convocatòria perquè les famílies puguin sol·licitar ajuts d'escolaritat, menjador i acollida per als infants de l'Escola Bressol Municipal del curs 2018-2019.

La finalitat d’aquests ajuts és la de contribuir a l’accés a l’Escola Bressol Municipal sota el principi d’igualtat d’oportunitats. Per a l’atorgament dels ajuts es tindrà en compte:

• La situació socioeconòmica de la unitat familiar (segons nivell de renda).
  • Les situacions específiques que pugueu acreditar la família (família nombrosa, monoparental, infants en acolliment, condició de discapacitat, tenir un germà al centre).
  • La valoració socioeducativa dels Serveis Socials Bàsics (en cas que la família estigui atesa en aquests serveis).

L'educació infantil de primer cicle (0 a 3 anys) és un àmbit fonamental a l'hora de promoure els drets i les oportunitats dels infants. L’escola bressol suposa per a la gran majoria dels nens i nenes la primera ocasió de participar en un context social fora de la seva família i ofereix espais de desenvolupament personal, social, cognitiu i emocional amb plenes garanties en una etapa primerenca determinant per a la trajectòria vital futura. Al mateix temps, l’escolarització permet millorar les condicions per conciliar la vida laboral i familiar i multipliquen les oportunitats de creixement econòmic i d'inclusió i progrés social per als seus membres.

Properament es podran demanar els ajuts del curs 2019-2020.

Qui ho pot sol·licitar?

Aquelles famílies, dels infants matriculats al centre el curs 2018-2019, que vulgueu participar en aquesta convocatòria haureu de presentar la sol·licitud i la resta de documentació, del dilluns 28 d’octubre al divendres 8 de novembre de 2019 (ambdós inclosos), presencialment, a l’Oficina d’Atenció Ciutadana de l'Ajuntament d'Abrera o, per via electrònica (necessari disposar de DNIe o certificat electrònic reconegut), a través de la seu electrònica de l’apartat tràmits de la pàgina web municipal.

L’imprès de sol·licitud el trobareu a l’Escola Bressol Municipal, a l’Oficina d’Atenció Ciutadana de l'Ajuntament d'Abrera, on podeu consultar també les bases de la convocatòria, i en aquest mateix tràmit.

Quan es pot sol·licitar?

Del dilluns 28 d’octubre al divendres 8 de novembre de 2019 (ambdós inclosos)

Termini de tramitació

Les famílies rebran els ajuts al seu compte corrent, a través de l’empresa que gestiona l’Escola Bressol Municipal. Com que els ajuts corresponen al curs anterior, ja finalitzat, el pagament es farà amb amb caràcter retroactiu.

Cost de la tramitació

aquest tràmit és gratuït

Unitat tramitadora

Departament d'Educació