DIJOUS, 16/08/2018 | 10:04 h

TRÀMITS

Alta per naixement al Padró Municipal d'habitants

Inscripció al padró municipal d’habitants d’Abrera d’un naixement inscrit al Registre Civil i que es dona d’alta per primera vegada.

Quan es pot sol·licitar?

En qualsevol moment de l’any.

Termini de tramitació

Es resol al moment, a excepció dels casos en què no s’aporti la documentació requerida i calgui fer altres comprovacions per part del departament.

Cost de la tramitació

Aquest tràmit és gratuït

On es pot fer el tràmit?

Presencialment, a l'Oficina d'Atenció Ciutadana de l’Ajuntament, en horari d’atenció al públic.

Horari: Matins de dilluns a divendres, de 9.00 h a 14.00 h

Tardes de dimarts i dimecres, de 16.30 h a 19.00 h

*Durant els mesos de juliol i agost només tardes de dimecres de 16.30 h a 19 h

Tel.: 93 770 03 25

Requisits i Documentació requerida

- Document d'identitat vigent de la persona sol·licitant: DNI, targeta d'identitat d'estranger (NIE) o passaport. Les persones de la Unió Europea presentaran el document d'identitat del seu país i el certificat d'Inscripció en el Registre Central d'Estrangers, si el tenen (original)

- Document original de denúncia per pèrdua del document d'identitat, acompanyada amb la sol·licitud de renovació o cita prèvia dels DNI espanyols -documentat-, juntament amb un document que acrediti la identitat

En cas que el nadó s’empadroni en un domicili on hi hagi només un dels progenitors empadronat, cal:

- Document d’identitat original de qui vingui a fer el tràmit

- Autorització original signada pel progenitor que no hi estigui empadronat, amb la fotocòpia del document d’identificació, o resolució judicial ferma, sentència de separació

En el cas d'actuar en representació legal de la persona sol·licitant, s'ha de presentar la documentació acreditativa.

En cas que el nadó s’empadroni en un domicili on NO estiguin empadronats ni pare ni mare:

- Document d’identitat original de la persona que vingui a fer el tràmit

- Document original acreditatiu de l’habitatge (amb autorització, si és el cas):

escriptura original de propietat de l’habitatge o contracte de compravenda, on la persona sol·licitant consti com a propietària, o bé contracte de lloguer original i vigent on la persona sol·licitant consti com a arrendatària, acompanyat de l’últim rebut o cessió de l’habitatge

- Llibre de família on figuri el nadó, certificat de naixement o resolució de la inscripció de naixement, originals; a més, si porta DNI o NIE o passaport

- Autorització signada per les persones progenitores, amb les fotocòpies dels documents identificatius o informe de l’assistent social que confirmi la situació familiar “especial”, o document de tutela

Pot realitzar consulta prèvia del tràmit trucant al telèfon  93 7700325.

Unitat tramitadora

Oficina d'Atenció Ciutadana

Vigència

La inscripció al padró no caduca i és vigent fins que no es produeixi l’alta en un altre municipi. Els estrangers sense residència permanent sí que hauran de renovar la inscripció.

Normativa aplicable

Llei 4/1996, de 10 de gener, per la qual es modifica la Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les bases del règim local, en relació amb el padró municipal (BOE núm. 11, de 12 de gener de 1996)

Reial decret 2612/1996, de 20 de desembre, pel qual es modifica el reglament de població i demarcació territorial de les entitats locals aprovat pel reial decret 1690/1986, d’11 de juliol (BOE núm. 14, de 16 de gener de 1997)

Resolució, de 16 de març de 2015, de la subsecretaria, per la qual es publica la resolució de 30 de gener de 2015, del president de l’Institut Nacional d’Estadística i del director general de Coordinació de Competències amb les Comunitats Autònomes i les Entitats Locals, per la qual es dicten instruccions tècniques als ajuntaments sobre la gestió del padró municipal (BOE núm. 71, de 24 de març del 2015)