DIJOUS, 16/08/2018 | 20:01 h

• Cloenda projecte Lletra a lletra
  • Projecte Lletra a lletra

• Projecte Lletra a lletra

Alumnes de l’Escola Ernest Lluch, el Servei Local de Català i l’Aula d’Adults presenten els treballs del projecte Lletra a lletra fem municipi

26/5/2017

L’Auditori del Centre Polivalent va acollir dimecres, 24 de maig, l’acte de cloenda del projecte Lletra a lletra fem municipi, amb la participació l’Escola Ernest Lluch, el Servei Local de Català i l’Escola d’Adults d’Abrera. Els alumnes dels tres centres han presentat públicament el treball realitzat a les aules, amb dramatitzacions, lectures, recitacions, vídeos…

Des de l’Ajuntament d’Abrera ens vam adherir al projecte Lletra a lletra fem municipi, impulsat per la Diputació de Barcelona. És una iniciativa de suport a les competències lingüístiques, que vol contribuir a la millora de l’èxit escolar i del rendiment educatiu, a través d’accions que promoguin i acompanyin els processos d’aprenentatge de les diferents dimensions d’aquesta competència (comunicació oral, comprensió lectora, expressió escrita, literària i plurilingüe i intercultural).

L'alcalde, Jesús Naharro, va presentar l'acte de cloenda del projecte. També el va tancar juntament amb la Regidora d'Ensenyament, Maria José Orobitg.

Llibres amb mans de dones
Aquest curs 2016-2017 celebrem la 2ª edició i ho fem a través del coneixement de l’obra i vida de quatre escriptores: Lola Anglada, Mercè Rodoreda, Joana Raspall i Maria Barbal.

Al llarg del curs, els alumnes de 5è de l’Escola Ernest Lluch, alumnes de l’Escola d’Adults i dels Cursos de Català, han treballat a les aules alguna de les escriptores. En algunes sessions han treballat només amb els seus mestres i en altres amb un pedagog i una actriu. A més, els alumnes han tingut l’oportunitat de visitar la Biblioteca Nacional de Catalunya.

A més, el mes de març hi va haver una trobada a Barcelona en la que els 10 municipis participants, també Abrera, van posar en comú la feina feta a cada municipi.

La Biblioteca Municipal Josep Roca i Bros també col·labora en el projecte cedint bibliografia als alumnes i l’Escola Municipal de Música amenitzarà l’acte a l’inici i al final.

Des de la Regidoria d’Ensenyament valorem altament la implicació dels centres educatius i el treball transversal que s’ha realitzat. També la col·laboració de la Biblioteca, de l’Escola de Música i el suport de la Diputació de Barcelona.