DIMARTS, 16/04/2024 | 22:30 h

El canvi climàtic, eix de les Jornades de la Terra 2017 d'Abrera

10/5/2017

Des de la Regidoria de Medi Ambient de l’Ajuntament d’Abrera organitzem un any més les Jornades de la Terra amb la col•laboració de l’Associació Naturalista d’Abrera (ANDA) i SEO BirdLife. La Casa de Cultura ha acollit aquest dimarts, 9 de maig, la xerrada “El canvi climàtic”.

La xerrada va anar a càrrec de Javier Martín, expert en climatologia i catedràtic de geografia física de la Universitat de Barcelona. Aquesta ha estat la segona activitat de les Jornades de la Terra. Diumenge passat, 7 de maig, va tenir lloc una passejada botànica pel Torrent Gran d’Abrera. El botànic David Pérez, autor del llibre Guia de les plantes silvestres d’Abrera, va fer les explicacions durant la caminada.

El canvi climàtic és l’eix principal de les diferents activitats de les Jornades de la Terra de 2017, que compten amb el suport de la Diputació de Barcelona. Aquestes són les properes:

- Dissabte 13 de maig. Taller de descoberta del riu Llobregat a càrrec de l’associació Hàbitats-Projecte Rius. El punt de trobada serà a les 9.30 hores a l’estació de Ferrocarrils d’Abrera.

- Dijous 18 de maig. Seo/Birdlife oferirà la xerrada “L’impacte climàtic sobre les aus” a les 19 hores a la Casa de Cultura.

- Dissabte 20 de maig. Teatre familiar “Històries d’animals”, a càrrec de la companyia Penjim Penjam Titelles, a les 12 hores a la plaça de Pau Casals.

- Dimecres 24 de maig. Xerrada “Canvi climàtic i recursos hídrics a Catalunya. Augmentarà l’escassetat d’aigua?” a càrrec de David Saurí, expert en recursos hídrics i catedràtic del Departament de Geografia de la Universitat Autònoma de Barcelona, a les 19 hores a la Casa de Cultura.

Des de la Regidoria de Medi Ambient us animem a participar a les Jornades de la Terra 2017! Per a més informació, escolteu a l’enllaç inferior d’àudio l’entrevista realitzada a Ràdio Abrera al regidor de Medi Ambient, Xavier Serret.