DIJOUS, 16/08/2018 | 21:56 h

• Visitem el Taller Ocupacional de Can Comelles, TOCC, a Esparreguera

Visitem el Taller Ocupacional de Can Comelles, TOCC, a Esparreguera

3/5/2017

L’alcalde d’Abrera, Jesús Naharro, i l’alcalde d’Esparreguera, Eduard Rivas, han visitat el Taller Ocupacional de Can Comelles (TOCC), un servei que té com a objectiu la rehabilitació integral de les persones adultes amb discapacitat intel•lectual que viuen en el Baix Llobregat Nord.

El TOCC compta en l’actualitat amb sis usuaris del nostre municipi, que formen part del Servei de Teràpia Ocupacional i del Servei Ocupacional d'Inserció. El taller pretén que aquestes persones puguin assolir una integració, normalització i socialització en les seves relacions, en la seva autonomia i en el seu funcionament quotidià. Que puguin desenvolupar la seva capacitat de comunicació, de treball i que així es vegi refermat el seu vincle amb l’entorn cívic. En definitiva: augmentar la seva qualitat de vida.

Coneixem les activitats del centre
Durant la visita, que va tenir lloc el dimarts 25 d’abril, els responsables del taller van ensenyar als alcaldes d’Abrera i Esparreguera les dependències del centre. Els acompanyaven també els regidors del consistori del municipi veí, Maria Vallejo i Rogeli Salvador De la Cruz Cruz i la tècnica de Serveis Socials de l’Ajuntament d’Abrera, Pilar Cortadella. El director tècnic del TOCC, David Bicardí, va explicar les diferents activitats que es realitzen. Tanmateix, els alcaldes i els regidors van conversar amb els usuaris i usuàries i el personal del centre.

Atenció terapèutica gratuïta

El Servei de Teràpia Ocupacional (STO) i el Servei Ocupacional d’Inserció (SOI) del taller donen cabuda a 53 usuaris que requereixen un treball en quatre grans àrees: socialització, comunicació, motricitat i requisits Prelaborals i Hàbits Laborals. L’horari d’atenció es de 8.30 a 16.30 hores amb servei de menjador inclòs. L’atenció terapèutica és gratuïta i l’usuari ha de contribuir a finançar el transport i el menjador.

Professionals especialitzats

L’equip tècnic del TOCC el componen monitors formats en educació especial, pedagogia, psicologia, treball social i camp laboral que garanteixen la bona implantació i desenvolupament del programa individual de rehabilitació de l’usuari i del programa general d’activitats.

Conveni de manteniment
L’Ajuntament d’Abrera ha signat un conveni de manteniment amb el TOCC, juntament amb Olesa de Montserrat, Collbató, Sant Andreu de la Barca i Sant Esteve de Sesrovires. Així, l’organització general del centre és responsabilitat de la Regidoria i Alcaldia de l’Ajuntament d’Esparreguera, de les Regidories i Alcaldies dels Ajuntaments participants i del director tècnic. El Consell de Participació del TOCC vetlla per la bona marxa del centre junt amb el responsables dels ajuntaments, usuaris i tècnics.

El TOCC es troba al Camí de Can Comelles, número 10, d’Esparreguera. Forma part de la xarxa pública del Departament de Treball. Afers Socials i Famílies de la Generalitat de Catalunya. Té un Conveni signat amb aquest Departament pel al manteniment  del centre.

Per a més informació, contacteu amb la Regidoria de Serveis Socials de l’Ajuntament d’Abrera