DIMECRES, 26/09/2018 | 01:51 h

• Concert intercanvi de la Coral Contrapunt
  • Sant Jordi 2017 a l'Auditori de la Casa de Cultura
  • I Concurs Juvenil de relats

Tallers, manualitats, música, poesia, relats i roses per celebrar Sant Jordi

2/5/2017

Les celebracions de la Diada de Sant Jordi van començar al nostre municipi el dijous 20 d’abril amb la Festa de Sant Jordi al Centre Polivalent. A partir de les 17 hores l’Espai Jove i el Centre Obert van oferir Tallers i activitats diverses per a nens i joves.

Vam tenir Tallers de dibuix, Manualitats, Origamis, Parades d’intercanvi de llibres, Concurs de relats i fotoreclam (Photocall) amb el cavaller Sant Jordi i la princesa.

Molts dels alumnes de l’Escola Municipal de Música van gaudir d’allò més amb les activitats, sobretot amb el maquillatge i el concurs de relats. Cap a les 18 hores es va fer la Lectura de la Llegenda de Sant Jordi per part del nois i noies que havien fet els relats.

Tot seguit va començar el Concert amb els alumnes de l’escola de música. Va ser un concert amb molta participació d’alumnes d’edats diverses, amb molta activitat creativa, en què molts alumnes a més de tocar les melodies i acords que havien treballat es van llençar a la improvisació construint els seus propis solos.

En alguna de les peces van arribar a ser prop de 25 alumnes tocant junts. Van interpretar música tradicional italiana, rock, blues i bossa-nova. En la part final del concert va actuar la coral de joves i adults amb uns 15 cantaires interpretant un cànon tradicional africà i un tema d'Avicii adaptat al català per la Marató de Tv3 “Les nits no moren mai”.

Pel director de l’Escola, Jordi Campos, “un cop més ha estat una experiència molt positiva el fet de celebrar aquesta festa conjuntament amb el Centre Obert i el Casal de Joves ja que vam poder compartir aquest espai tots junts i gaudir d’activitats molt diverses, lúdiques, musicals, literàries”.

Sant Jordi al Mercat Municipal

El Mercat Municipal d’Abrera va celebrar la Diada de Sant Jordi el dissabte 22 d’abril amb una festa entranyable i divertida. Es van regalar 700 roses amb l’acompanyament d’un grup d’animació que va engrescar a la gent des del carrer fins a dins del mercat.

Sant Jordi a Can Vilalba

Des del Casal Social de Can Vilalba també van organitzar diverses activitats i jocs per a tota la família amb motiu de Sant Jordi el dissabte 22 d’abril. A més, l’associació, amb l’objectiu d’ajudar al més necessitats, va recaptar menjar amb la col·laboració de tot el veïnat

Concert de la Coral Contrapunt

La Coral Contrapunt d’Abrera va organitzar el mateix dissabte al Centre Polivalent, a la tarda, un concert intercanvi amb la coral THE MAMAS AND THE PAPAS de l’Escola Llor de Sant Boi de Llobregat.

Un concert on totes dues corals van fer emocionar al públic i van compartir la interpretació de diverses peces a la part final del concert. Bona música per una diada de Sant Jordi plena d’activitats!

Concurs juvenil de relats

La Llibreria i Papereria Abrera i l’Associació de Comerciants d’Abrera van fer l’entrega dels premis als guanyadors del I Concurs Juvenil de relats. L’acte es va celebrar també el dissabte 22 d’abril a la Biblioteca Josep Roca i Bros. La guanyadora del concurs va ser la Lucia Mesas, una noia de 13 anys, amb el relat “Amics”.

El llistat de finalistes va ser:

1er. Premi: LUCIA MESAS MESA

2on. Premi: ANDREA CABRERA LINARES

3er. Premi: PAU TRULL GUILLEN

Els organitzadors agraeixen l’esforç i temps dedicat a tots els participants i els animen a participar de nou l’any vinent!

Lectura de l’Aula d’Adults

Els alumnes de l’Aula d’Adults municipal van celebrar Sant Jordi amb l’activitat Lectures Compartides, que va tenir lloc a l’auditori de la Casa de Cultura. L’aula de formació d’adults va commemorar els centenaris dels naixements de Gloria Fuertes i Juan Rulfo. També el 50è aniversari de la publicació de Cien Años de soledad de Gabriel Garcia Márquez i el 50 anys de la mort d’Azorin. També van llegir poemes de Joana Raspall.

Jocs Florals al col·legi Francesc Platón i Sartí

L’Escola Francesc Platón i Sartí ens va convidar a l’entrega de premis dels Jocs Florals que aquest centre escolar va realitzar el dilluns 24 d’abril per celebrar la diada de Sant Jordi. L’alcalde, Jesús Naharro, va entregar als alumnes guardonats roses i la revista dels Jocs Florals de l’escola.