DIMARTS, 14/08/2018 | 17:28 h

• Assistim amb la ministra de Sanitat a la inauguració del CARS de SEAT

Assistim amb la ministra de Sanitat a la inauguració del CARS de SEAT

25/4/2017

L’alcalde, Jesús Naharro, i el regidor de Sanitat, Xavier Serret, han participat aquest dilluns a l’acte d’inauguració del nou Centre d’Atenció i Rehabilitació (CARS) de l’empresa SEAT. La ministra de Sanitat, Dolors Montserrat, i el conseller de Salut de la Generalitat, Antoni Comín, han inaugurat el centre acompanyats del president de SEAT, Luca de Meo.

El delegat territorial de la Generalitat de Catalunya, Miquel Àngel Escobar i l’alcaldessa de Sant Esteve de Sesrovires, Carme Rallo, també han assistit a l’acte. El nou Centre d’Atenció i Rehabilitació (CARS) és una instal·lació pionera en medicina preventiva assistencial i rehabilitadora, que compta amb un equip de 25 professionals especialitzats en àrees com ara traumatologia, cardiologia i ginecologia, que oferiran serveis personalitzats als més de 14.500 treballadors de Seat.

La companyia ha invertit 3,3 milions d’euros en aquest edifici de 1.300 metres quadrats, que segueix els paràmetres de sostenibilitat i eficiència. Un dels espais més singulars de CARS és un laboratori biomecànic equipat amb alta tecnologia, en què més de 20 càmeres processen en 3D les característiques musculoesquelètiques dels treballadors, amb l'objectiu d'adaptar de manera òptima l'ergonomia de cada lloc de treball.

CARS compta amb espais de diagnòstic i prevenció de diverses patologies, en què, per exemple, les més de 3.000 treballadores de SEAT podran accedir a proves ginecològiques de detecció precoç de càncer de mama i cèrvix uterí.

Promoció de la salut
L’alcalde d’Abrera, Jesús Naharro, i el regidor de Salut, Xavier Serret, han destacat l’aposta del nostre ajuntament per la promoció de la salut. També la ministra de Sanitat ha destacat que el CARS és “una gran aportació per als treballadors de SEAT i un exemple del camí a seguir per les empreses i el sistema sanitari públic”. La ministra també va destacar que les diferents administracions (Ajuntaments, Generalitat i Govern de l'Estat) han de jugar un paper important en la promoció de la salut. (Escolteu les declaracions de l’alcalde, el regidor i la ministra a l’enllaç que trobareu a la part inferior d’aquesta pàgina).

Empresa saludable
El president de Seat  també ha anunciat la creació d’un Comitè Científic d’Empresa Saludable, una comissió d’experts que analitzarà aspectes relacionats amb la salut, el benestar i l’empresa. L’objectiu serà estudiar periòdicament millores pràctiques relacionades amb la salut, així com suggerir mesures concretes amb les quals potenciar la salut dels treballadors, tenint en compte aspectes com la nutrició saludable, l’envelliment cel·lular i la salut mental.

Com a membre d'honor d'aquest Comitè, que presidirà Xavier Ros, hi haurà el Dr. Bonaventura Clotet, director del Departament de Malalties Infeccioses de l'Hospital Universitari Germans Trias i Pujol a Badalona (Barcelona) i referent mundial en l'àmbit de la investigació de la SIDA. El Dr. Clotet ajudarà a la companyia a constituir el Comitè, que celebrarà la seva primera reunió a finals de maig.

• Declaracions de l'alcalde d'Abrera, Jesús Naharro, i del Regidor de Salut, Xavier Serret

• Declaracions de la Ministra de Sanitat, Dolors Montserrat