DISSABTE, 20/04/2024 | 03:44 h

La clausura del XXII Concurs de Teatre Vila d'Abrera omple la Sala Municipal amb un homenatge a Federico García Lorca i l'entrega de premis

22/4/2017

La Sala Municipal s'ha omplert aquest dissabte a la tarda amb motiu de la clausura del XXI Concurs de Teatre Vila d'Abrera. Illets d'Abrera Grup Escènic ha posat en escena un emotiu homenatge a Federico García Lorca amb escenes de les seves grans obres com “La Zapatera prodigiosa”, “Yerma”, “Bodas de Sangre” i “La Casa de Bernarda Alba”.

L'acte ha començat amb la salutació de la regidora d'Acció Cultural i Patrimoni de l'Ajuntament d'Abrera, Maria José Orobitg, qui ha destacat l'alt nivell de les peces teatrals presentades en aquesta edició del concurs, que enguany ha arribat a l'edició número 22.

Seguidament, l'homenatge al poeta i dramaturg Federico Garcia Lorca, a càrrec de la companyia de teatre del nostre municipi, ha posat dempeus al públic que ha omplert la sala. Illets d'Abrera Grup Escènic ha emocionat els assistents amb un repàs de la vida i les principals peces teatrals de l'autor de Granada.

L'alcalde, Jesús Naharro, la regidora d'Acció Cultural, Maria José Maria Orobitg, i el jurat, format per Maria Rosa Lara, Maria Rosa Lobato, Teresa Morral, Joan Lluís Melé i Ferran Mesalles han realitzat després el lliurament de premis del concurs de teatre, que va començar el 5 de febrer passat. Finalment, l'alcalde ha agraït a les companyies la seva participació i ha anunciat la propera reforma de la Sala Municipal.

Jesús Naharro també ha homenatjat García Lorca amb uns versos del poeta i ha desitjat una bona diada de Sant Jordi a tots els assistents. L'entrega d'un obsequi als membres del jurat i una foto de grup amb els premiats ha posat punt i final a la vetllada.

El jurat, reunit el 21 de març passat de l’Hotel d’Entitats amb la col·laboració del departament d’Acció Cultural i Patrimoni de l’Ajuntament d’Abrera, va decidir l'entrega dels següents premis i trofeus:

PREMIS
Primer premi. 400 € i trofeu
L’ART DE LA COMÈDIA – CASAL FAMILIAR RECREATIU DE MANRESA

Segon premi. 275 € i trofeu
LES NOIES DEL CALENDARI – ACTE QUATRE DE GRANOLLERS

Tercer premi: 150 € i trofeu
EL PESCADOR D’ESTELS – ASSOCIACIÓ TEATRAL LA K MAMA DE CALAFELL

Premi votació popular. Trofeu Núria Estrada
EL CRÈDIT – GRUP TRES O VINT DE LA SOCIETAT LA FLOR DE LA PALMA DE TEIÀ

TROFEUS
1r premi a la millor actriu principal
ESTER ROCA (PIGMALIÓ – PIERROT TEATRE DE CENTELLES)

2n premi a la millor actriu principal
ÀNGELS TORRENTS (L’ART DE LA COMÈDIA – CASAL FAMILIAR RECREATIU DE MANRESA)

3r premi a la millor actriu principal
SARA MARTÍNEZ (LES NOIES DEL CALENDARI – ACTE QUATRE DE GRANOLLERS)

1r premi a la millor actriu secundària
ÀNGELS AREGALL (PIGMALIÓ – PIERROT TEATRE DE CENTELLES)

2n premi a la millor actriu secundària
OLGA PEY (LES NOIES DEL CALENDARI – ACTE QUATRE DE GRANOLLERS)

3r premi a la millor actriu secundària
TERESA BOLET (EL PESCADOR D’ESTELS – ASSOCIACIÓ TEATRAL LA K MAMA DE CALAFELL)

1r premi al millor actor principal. Trofeu Salvador Ollé.
PERE FONT (L’ART DE LA COMÈDIA – CASAL FAMILIAR RECREATIU DE MANRESA)

2n premi al millor actor principal
JOAN TORRENTS (L’ART DE LA COMÈDIA – CASAL FAMILIAR RECREATIU DE MANRESA)

3r premi al millor actor principal
FRANCESC RIBAS (EL CRÈDIT – GRUP TRES O VINT DE LA SOCIETAT LA FLOR DE LA PALMA
DE TEIÀ)

Des de l'Ajuntament d'Abrera felicitem totes les companyies de teatre que han participat en la XXII Edició del Concurs de Teatre Vila d'Abrera.