DIMECRES, 26/07/2017 | 12:43 h

• Visitem la factoria SEAT

• Visitem la factoria SEAT

L’alcalde, Jesús Naharro, demana als directius de SEAT que el nou model SUV porti el nom d’Abrera en la visita institucional amb el president de la Generalitat, Carles Puigdemont

19/4/2017

L’alcalde, Jesús Naharro, ha visitat l’empresa SEAT coincidint amb la visita a la factoria del president de la Generalitat, Carles Puigdemont. L’acompanyaven l’alcaldessa de Sant Esteve de Sesrovires, Maria del Carme Rallo, el conseller d’Empresa, Jordi Baiget, el delegat del Govern a Barcelona, Miguel Àngel Escobar, directius i representants sindicals.

Acompanyats pel president de SEAT, Luca de Meo, la comitiva ha visitat el Centre de Disseny de SEAT, una instal·lació única a l’Estat espanyol, on han conegut l’estratègia de futur de l’empresa i els quatre nous models d’automòbils que es posaran a la venda a partir de l’any 2019. Un d’aquests cotxes serà un model elèctric, sostenible amb el medi ambient.

Seguidament, la comitiva s’ha traslladat al Taller 10 de Muntatge, on han visitat les instal·lacions on es fabrica el nou Ibiza i han conegut les darreres innovacions tecnològiques de l’empresa com els robots autònoms i les ulleres intel·ligents (smartglasses).

Apostem per un SEAT Abrera
L’alcalde, Jesús Naharro, ha traslladat als directius de la companyia la petició que el nou SUV de SEAT porti el nom d’Abrera. Aquest seria “un valor afegit pel nostre municipi”, ha manifestat l’alcalde, qui també ha felicitat SEAT i Volkswagen per la seva aposta per un futur sostenible.

Jesús Naharro també ha assenyalat que molts veïns i veïnes del nostre municipi treballen a SEAT i a diverses empreses vinculades a la factoria (escolteu a l’enllaç publicat a la part inferior d’aquesta pàgina l’entrevista realitzada a l’alcalde).

900 milions d’euros en inversions
La visita d’avui a SEAT coincideix amb l’inici de la producció en serie del nou SEAT Ibiza. La companyia ha destinat 900 milions d’euros en inversions i despeses en I+D en els nous models Ibiza i Arona, segons ha anunciat Luca de Meo. Aquesta xifra forma part de la inversió global de 3.300 milions d’euros anunciada pel període 2015-2019.

El nou SEAT Ibiza, la cinquena versió d’aquest model, es produeix a la línia 1 de SEAT, la planta que fabrica més automòbils a Espanya. Aquesta mateixa línia acollirà també, a partir del segon semestre de l’any, la producció del SEAT Arona, el nou crossover compacte de la companyia. La factoria d’Abrera, Martorell i Sant Esteve de Sesrovires també fabrica el SEAT León i l’Audi Q3.